Az online értékesítésben rendkívül fontos a látvány. Hogy miért? Ebből a példákkal illusztrált cikkből megtudhatod.
Mesi többek között a Vállalkozás ötletek Facebook-csoport egyik adminisztrátora, ahol én (Maja) moderátorként és segítő szakértőként tevékenykedek. Felkértem őt arra, hogy írjon egy cikket arról, milyen fontos manapság, hogy ne csak a struktúra, hanem a design is stimmeljen egy webáruháznál – kiváltképp a termékképek.
Mesi vagyok, Reklámgrafikus. Több, mint 10 éve tervezek cégek, kisvállalkozások számára arculatot és sales képeket. Az online világ a szemem előtt lendült fel, ami a grafikus szakmára is nagy hatással volt.
Rengeteget tervezek online felületre, sőt szinte már átvette az irányítást a webvilág. Egyre több webáruház tulajdonos tart igényt arra, hogy grafikákkal vizuálisan támogassák termékeik eladását, hogy szebb és informatívabb képekkel bocsássák áruba portékáikat. Így született meg ez a cikk is, amivel azt szeretném bemutatni, hogy a reklámgrafika, ezen belül is a webshop sales képek milyen hatással lehetnek a vásárlókra.
Az Instagram és a Pinterest térhódítása nagy hatással volt az online képi világra, ami már a webáruházakat is érinti. Kiderült, hogy a nézelődők kifejezetten szeretik a testközeli, úgynevezett Lifestyle fotókat, sőt, már el is várják, hogy jó minőségben, több oldalról mutasd meg portékád.
Az online értékesítésben rendkívül fontos a látvány, ugyanis egy webáruházban nemcsak a vásárlás menetének felépítése, a jó termékleírások és a marketing praktikák támogatják az eladást, hanem a termékekről készült fotók is rendkívül nagy szerepet játszanak.
Az online vásárló is ember, aki szeretné látni, hogyan állna rajta egy ruhadarab, beleéli magát abba, hogy a termék tulajdonosa, sőt legtöbbször még azt is tudja már a vásárlás folyamatában, hogy kinek fogja először megmutatni új szerzeményét.
A konkrét cél az, hogy minél kevesebbet engedj a kétségeknek, hiszen értékes vásárlókat veszíthetsz azzal, ha nem mutatod be kellőképpen termékeid.
Ezt értsd úgy, hogy minél több a minőségi kép egy termékről, annál hatékonyabb lehet az eladás. Ezt a nagy cégek már kiválóan alkalmazzák, mutatok is néhány példát a nagyvilágból.
A H&M minden ruhadarabot igyekszik modelleken bemutatni, sőt, még az etnikumra is figyelmet fordít.
A webshopban megmutatják a lábbeliket a kiválasztható színben, minden oldalról, sőt még lábon, használat közben is le vannak fényképezve. Kevés teret engednek a képzeletnek, szinte minden részletet megmutatnak.
Minden egyes terméket bemutatnak több oldalról és az elérhető színben, valamint előszeretettel használják a Lifestyle, azaz életstílus fotókat, amit még informatív képekkel is támogatnak. Szinte semmilyen kérdés nem merül fel a termékekkel kapcsolatban, hiszen a fotók 100%-ban alátámasztják a termékleírást, sőt, felülmúlják azt.
Ha most azt gondolod magadban, hogy nincs arra fölösleges tőkéd, hogy modelleket fizess meg és milliókat költs a termékfotózásra, akkor van egy jó hírem! Nem kell több százezret költeni arra, hogy kívánatos termékképeid készüljenek. Egy jó telefonnal tökéletes minőségű képeket készíthetsz, egy 10.000 Ft-os tárgysátorral pedig csodákat lehet művelni.
Megkérhetsz egy családtagot, hogy viselje vagy mutassa be a termékeket, az arca nem is kell feltétlenül szerepelnie a képeken, így anonim maradhat a modelled, sőt még lehet, hogy élvezi is a fotózást vagy olyan ötletei vannak, ami benned fel sem merült (több szem többet lát). A fiatalabb generáció valószínűleg olyan képeket készítene “Instagram szemlélettel”, amitől leesne az állad.
Én, mint reklámgrafikus, látványos sales képeket tudok létrehozni az általad fotózott képekből is. Az alábbi barackmagolaj képen mutatom be milyen volt előtte és miután elkészültem vele. Számos webáruház tulajdonosnak varázsoltam már csodaszép termék képeket, örömmel segítek neked is abban, hogy hívogató és értékes fotókkal mutathasd be cikkeid webáruházadban.
Ha gyors és profi grafikusra van szükséged, aki nemcsak művészkedni akar, hanem a vállalkozásodnak hasznot hozni, keress bátran! Az első konzultáció ingyenes (webáruházad elemzése reklámgrafikus szemmel, javaslatok a képek javítására)!