Legyen bevételduplázó webáruházad! Lépj be az ingyenes, zárt Facebook csoportomba, ha Te is szeretnél ilyet! Belépek »

Pénzkeresés blogírással - módszerek, ahogyan lehetséges

Szerző Írta: Maja
2020. május 26.
Olvasási idő: 11 perc

Miből kapnak pénzt a bloggerek? Milyen módon lehet bevételt szerezni blogírással? Ezekre a kérdésekre válaszolok ebben a bejegyzésben.

Először is pár dolgot leszögeznék, mielőtt bárki a gyors meggazdagodás reményében kezdene el blogolni.

Ez biztosan nem az a terület, ahol gyors eredményekre számíthatsz.

Fel kell építened a közönségedet, rámutató linkeket kell gyűjtened, és a Google-nek is fel kell fedeznie, térképeznie a blogodat – ez a folyamat általában hónapokba telik.

Fontos, hogy azt is tudd: ha ilyesmiért pénz kapsz, az minden esetben üzleti tevékenysegnek minősül, vagyis kell hozzá egyéni vállalkozás vagy más céges forma.

Be kell is vallani a jövedelmet, és adózni utána.

Oké, akkor most már nézhetjük is azt, hogy miként lehet bloggal pénzt keresni.

Alapvetően három módja van:

  1. Más termékét és szolgáltatás után kapsz jutálékot, vagy szponzorálási díjat.
  2. Saját termékeket/szolgáltatás adsz el benne.
  3. A fenti kettőt kombinálod.

Nézzük meg sorban ezeket a lehetőségeket.

1. pénzkereseti módszer: más termékét reklámozod

Ez jut eszébe a legtöbb embernek elsőre, de amilyen egyszerűnek tűnik, olyan munkás dolog.

Ehhez szinte minden esetben nagy látogatottságot kell produkálnod, hogy szóba álljon veled bárki – és hogy persze működjön is a dolog, azaz bevételt generálj belőle.

Itt négyféle modell működik:

1. Szponzorokat keresel

Ilyet például a Business Café-nál vagy egy vloggernél, Csorba Anitánál láttam. Az első egy kávét reklámozott, a második pedig az egyik nagy lakberendező áruházat – tény, hogy utóbbi nem blogon, hanem videón tette. (Ezért vlogger és nem blogger.)

A Business Café, vagyis a két „kávés srác” azt is elmondta, hogy vannak erre már sponzorálással foglalkozó cégek, ahová csak jelentkezni kell.

Ebben sajnos személy szerint nincs tapasztalatom, de ha érdekel a dolog, keress rá, és kérdezd meg, hogy havi hány látogatótól tudnak kiajánlani téged cégeknek.

2. Affiliate programokban veszel részt

Ezeknél általában nem kérnek látogatószámot, és akkor is beléphetsz a programba, ha szinte egyáltalán nincs olvasód. (Csak nyilván akkor nem keresel vele egy fillért sem.)

Az affiliate-program arról szól, hogy a blogodban ajánlod a terméket, és ha az olvasó átkattint a forgalmazó cég oldalára, kap egy speciális követőkódot. Ha ott ezzel vásárol (ő ezt nem látja), akkor azért te kapsz előre meghatározott százalékban jutalékot.

Változó, hogy melyik cég mennyit ad: van, ahol ez már 20%, máshol sokkal kevesebb, és nem ritkán termékköröktől is függ. Bevallom, nekem is az vágyam, hogy több ilyenben benne legyek.

Kupon vagy plusz hónap előfizetés

Elterjedőben vannak itthon is azok a módszerek, amelyekben nem jutalékot kapsz, hanem például plusz időt egy szolgáltatáshoz, amit használsz.

Például a Scribd ingyen hónapot ad minden általad beregisztrált tag után. Igaz, hogy ez nem pénz, de tulajdonképpen így is spórolsz, hiszen akár azt is elérheted, hogy neked mindig ingyen adja a cég a szolgáltatásait, amiért amúgy fizetnél. Ezt a lehetőséget „mezei felhasználóknak” is fel szokták ajánlani, csak ők nehezebben toboroznak tagokat, mint te egy bloggal.

3. Külső reklámpartnerek hirdetéseit jeleníted meg

A harmadik opció, hogy reklámokat futtatsz az oldaladon, és az azokra való kattintások után kapsz pénzt.

A legismertebb ilyen a Google Adsense. Lényeges, hogy legyen oldalaidon reklámfelület, azaz olyan hely, ahol bannerek meg tudnak jelenni (és jól is látszanak).

Két baj van ezzel:

  • Sokan már reklámblokkolót használnak, és nekik meg sem jelennek ezek a reklámok, azaz biztosan nem fognak kattintani.
  • Bár beállíthatod, hogy milyen kategóriájú hirdetéseket futtat a másik fél, igazából csak élesben látod, ténylegesen mik mennek a te oldaladon.

Az utóbbival kapcsolatban egy rövid sztori.

A páromnak, Andrásnak van egy relatíve látogatott oldala, és néhány évvel ezelőtt belegondolt: miért ne csináljon belőle pénzt?

Fogta magát, és beregisztrált a Google Adsense-be. Létrehozott egy hirdetői fiókot, beleillesztette a bannerek kódjait a weboldalába, és várta, hogy dőljön a pénz.

Mondanom sem kell, filléreket látott az egészből, de nem ez volt a legnagyobb baj. Azt mesélte, hogy a lábkörömgombás képeknél még csak nyelt egyet, és állítgatott a szűrőn (az egészségügyi kategóriát letiltotta), de a kaput végképp az tette be, amikor egy általa nem kedvelt párt logója virított teljes szélességben a saját weboldalán.

Szóval az ilyesmi akkor működik jól, ha a blogodnak nagyon nagy olvasottsága van – legalább több tízezer havonta, de inkább százezer. De összességében az a tapasztalatom, hogy nem sok értelme van ilyet futtatni, mert ezen a szinten sokkal jobb lehetőségek vannak.

4. Fizetett, azaz mások által megírt PR-cikkeket jelentetsz meg

Ez azért jó, mert itt még tartalmat sem neked kell gyártanod, hanem készen kapod a hirdető cégtől.

Biztosan láttál már ilyen ügyesen álcázott reklámcikkeket. Kötelező (x) jellel feltüntetni azt, hogy ez egy fizetett hirdetés.

Az a jó, ha remekül illeszkedik a blogodba mind a stílusában, mind a témájában, hiszen csak így lehet hatékony.

Ha tulajdonképpen a végéig fel sem tűnik az olvasónak, hogy el akarnak benne adni valamit.

Ez neked valójában fix bevétel, hiszen az már téged nem érdekel, hogy hány eladás születik egy ilyenből. Szabott ára van egy PR-cikknek, és te mondod meg, mennyi.

De PR-cikkeket általában tényleg csak jól bejáratott, sokak által látogatott blogokon jelentetnek meg általában nagyobb cégek.

2. Saját terméket vagy szolgáltatást adsz el

Nekem az utóbbi sokkal jobban tetszik, mivel már kb. havi 3000, az napi 100 látogatónál lehet pénzt csinálni.

Nem lehetlen ezt a számot elérni, mert viszonylag hamar hozható. A legjobb, ha Facebook csoportba is belépteted, Instára és hírlevélre is feliratkoztatod pluszban az olvasóidat.

Mivel a legtöbb olvasód korántsem kész vásárolni, egy jó blogcikk jó lehetőség arra, hogy elkérd az elérhetőségeit, hogy máshol is elérd tartalmakkal illetve később reklámokkal is őket.

A saját termékben vagy szolgáltatásban az a jó, hogy tulajdonképpen egy olvasóból, egy érdeklődőből csinálsz vásárlót. Aki olvasssa a blogodat sokkal inkább elkötelezett lesz feléd.

Arról nem is beszélve, hogy az írásokkal sokkal inkább szakértőnek fogsz tűnni azokban a témákban, amikben blogolsz.

Egy keresőoptimalizáló, azaz SEO-gurunál olvastam, hogy volt egy ügyfele, aki lámpákat adott el. Mindent tudott róluk, hiszen már több mint 20 éve volt a szakmában.

Erre jött egy hozzá képest zöldfülű vállalkozó néhány éves gyakorlattal – és írt egy blogot laikusoknak a lámpákról. Kitalálhatod, hogy a legtöbb vevő számára melyikük tűnt nagyobb szakértőnek első látásra? Naná, hogy a fiatalabb üzleti blogíró!

Manapság nemcsak szakértőnek kell lenned a piacon, de annak is kell látszanod például a bloggal vagy videókkal, különböző szakmai posztokkal.

Milyen termékeket érdemes készítened/beszerezned a blogodhoz a sokfajta közül? Ez olyan nagy téma, hogy megint egy külön blogposztban fogok írni róla!

3. Mindkettőt kombinálod

Nekem ez tetszik a legjobban, és erre is törekszem: hogy legyenek affiliate-partnereim és saját termékeim is.

A kettő kombinációja szerintem azért a legjobb, mert több lábon állsz velük. Ráadásul úgy veszem észre, ha nem csak a saját termékedet árulod egy oldalon, hanem másét is, akkor sokkal segítőkészebbnek és elfogulatlanabbnak tűnsz az olvasóid szemében. (Egyszóval hitelesebbnek.)

Fontos, hogy csak olyan terméket ajánlj a sajátjaid mellé, amit te is szívesen használsz vagy használnál, és az azt forgalmazó cég is rendes. Ne feledd, ha panaszkodnak a partneredre, akkor hiába mondod, hogy neked semmi közöd hozzá – sok olvasót és vásárlót veszíthetsz vele.

Ezért alaposan gondold meg minden esetben, hogy kikkel kötsz ilyen megállapodást.

Nem kell egyébként teljesen a blogod témájába vágó terméket választanod. Ha te magad étrendkiegészítőket árulsz, ajánlhatsz mellé fitness bérletet.

A kettő vevőközönsége majdnem teljesen ugyanaz. Ám alapvetően mégsem jutna eszébe az embernek egy táplálékkiegészítőket fogalmazó cégnél ilyen szolgáltatást keresni. Viszont ha meglátja a reklámját, mivel bízik benned, könnyen lehet, hogy vesz egy bérletet, és ebből te kapod a jutalékot.

Még jobb, ha fitness cég meg téged ajánl ilyen rendszerben. Így nemcsak mindketten jól jártok, de még egy jó üzleti kapcsolatod is lehet, ami aranyat ér!

Írd meg kommentben, hogy melyiket fogod megvalósítani a három fajta közül, és linkeld is be bátran a blogodat!

Az Instagramon még több hasznos tartalmat találsz.

Tudtad, hogy nem elég a megfelelő ötlet egy vállalkozáshoz? Kell a megfelelő mindset is ahhoz, hogy sikeres legyél. Ehhez nézd meg a 77 lépés a gazdagság ösvényén című könyvünket, amiből egy e-mail címért cserébe 11 fejezetet teljesen ingyen elolvashatsz!

Ha társakra van szükséged az úton, vagy elakadtál és kérdeznél, lépj be az Álomharcos Klub Facebook csoportunkba, ahol önfejlesztési és vállalkozásfejlesztési témakörökkel segítünk téged – pro bono!

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.