Sokan fizikai bolt nyitásán gondolkoznak, és meg sem fordul a fejükben, hogy inkább webáruházuk legyen. Pedig bőven volna okuk arra, hogy ezt megfontolják!
Ez manapság, amikor a járvány alatt csak délután háromig voltak nyitva az üzletek (ráadásul még az időzónákra is figyelni kellett), nagyon fontossá vált.
Egy webáruházban semmi ilyesmit nem tapasztalsz. Nincs sor, nincs nyitvatartás, ha egy vevődnek hajnali háromkor támad kedve vásárolni, megteheti.
Szó szerint akkor keresel pénzt, amikor alszol.
A koronavírus tombolása alatt az online forgalom mérhetően megnőtt. Természetesen nem minden területé, hiszen értelemszerűen a bőröndök (és sok luxustermék) piaca csökkent. Ám a legtöbb szektor növekedett.
Ráadásul – mivel szinte alig lehetett boltban vásárolni – , sokan próbálták ki először a webáruházakat, aztán rájuk kaptak.
Az biztos, hogy bármikor, amikor csak be kellett mennem intézkedni a belvárosba, azt többszörösen meggondoltam, mivel maszkban borzasztóan hamar elkezdek izzadni.
Gondolom ezt más sem élvezi.
Egy boltnak hatalmas árukészlete van, és persze annak nagy a helyigénye is.
Annak idején, amikor vásároztunk, nekünk is rengeteg árut kellett kipakolnunk, aminek persze a fele sem fogyott el.
Ám ennek az oka főleg az volt, hogy egy üres standdal nem lehet kiállni. Kell választék, mert különben szegényesnek hat, ami nagyon taszítja a vevőket.
A sok áru sok pénzbe is kerül, amit csak azért fenntartani, mert a vevők úgy szeretnek válogatni, mit ne mondjak, egy kissé luxusnak tűnik.
Egy bolt nehezen tartható fent egyedül. Ha mégis ezzel próbálkoznál, előbb-utóbb megtörténik az, hogy betegség vagy halaszthatatlan teendő miatt be kell zárnod (vagy ki sem tudsz nyitni aznap).
A legtöbb esetben minimum egy alkalmazottat fel szoktak venni egy boltba, aminek viszont jelentős a bérköltsége is.
Ehhez képest jónéhány webáruháztulajdonost ismerek, aki egyedül üzemelteti az internetes boltját. Persze ez sem ideális, és később általában ők is kiszerveznek bizonyos feladatokat, ám az elején, amikor még erősen fogni kell a költségeket, jó döntés lehet.
Két szó ide: bérleti díj és rezsi.
Ezek önmagukban jelentősen megnövelik a havi költségeidet, amit akkor is ki kell fizetned, ha egyetlenegy 20 Ft-os rágót sem adtál el.
Ehhez még hozzájönnek olyan nyalánkságok, mint pl. az online pénztárgép, annak a karbantartása, stb.
Nem olcsó fenntartani egy fizikai üzletet, ráadásul egyáltalán nem mindegy, hogy hol van az – egy bevásárlóközpontban például milliós összegre is rúghat a bérleti díj havonta.
Egy bolt helyileg nagyon behatárolt. A vásárlóid döntő többsége nyilván csak néhány tíz kilométerről érkezik.
Egy üzlet földrajzi adottságai más szempontból is számítanak: milyen úton lehet oda eljutni, milyen más üzletek vannak mellette, mekkora a fizetőképes vásárlóréteg azon a környéken, milyen messze van a konkurencia, és így tovább.
Rengeteg dolog bekavar még, sokszor apróságok is: pl. közel van-e hozzá a kocsma, mert akkor jelentősen rosszabb közönséget kap a bolt is.
A bolthoz többféle engedélyre van szükség, mint egy webáruházhoz. Ellenőrzéseket is könnyebben kaphatsz egy boltban.
Egy webáruházat mindössze két helyre kell bejelentened (az egyik cégbíróság vagy működő cégnél a NAV, a másik az önkormányzat).
Aztán van még egy kör az ÁNTSZ-nél (náluk kell intézni, egyelőre nem tudok arról, hogy webáruházat ellenőriztek volna, habár az új törvény szerint jogusoltak erre is) és készen vagy.
A bolt itt nem áll meg. Szakhatósági engedély, munkavédelmi engedély, stb. stb.
Van, aki gyakorlatilag már semmit sem csinál, mert más végzi a kiszállítást, a számlázást, az adminisztrációt, a termékfeltöltést, és a marketinget is.
Tény, hogy ezek legtöbbjét akkor érdemes illetve akkor tudod átadni másnak, ha egy jól működő, nagy profitot termelő webáruházzal rendelkezel.
Ha gondolkozol abban, hogy webáruházat nyitsz, és jól jönne hozzá egy profi üzleti mentor tanácsa, keress meg bizalommal. 10-15 percben ingyen elmondom, hogy mire figyelj, és mit javaslok neked.
Közel nyolc év tapasztalatával és négy webáruház felépítésével a hátam mögött pontosan tudom, hogy mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy webshop.
Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!