Miért érnek el nagyobb bevételt azok, akiknek webshopjuk is van, és nem csak vásárról vásárra járnak?

Szerző
Olvasási idő: 20 perc

A vásárok rengeteg előnnyel járnak, ám egy jól működő webshop még inkább felturbózza a bevételeidet. De hogyan?

A vásárok tényleg nagyon jó alkalmak arra, hogy kapcsolatot építs ki a közönségeddel, és megtudd, mire vevő igazán a célcsoportod. Ha viszont kizárólag a vásárokon értékesítesz, akkor nagyon sok olyan hatásnak teszed ki magad, amit nem tudsz befolyásolni, és amik miatt elfolyik az időd és a pénzed.

A szervezők jóindulatán múlik, hogy hová kerül a standod.

Én azt láttam, hogy ez sokszor puszira megy. Megvannak a régiek és azok kapják a jobb helyeket. Nem egyszer előfordul, ha új helyre megy az ember, hogy a legrosszabb hátsó helyre teszik. Nagyon nehéz ezen javítani pláne, ha arra se figyelnek, hogy az a stand ne essen ki a körforgásból pl. egyetlen programot sem tesznek oda.

Arra sincs ráhatásod, hányan jönnek ki a vásárra (és neked megérte-e kimenni?)

Ez egy örök kérdés. Vannak jobb és rosszabb vásárok, és általában biztosat mondani csak a végén lehet. Számtalan olyan vásáron voltunk annak idején, amitől jobbat reméltünk, de végül csalódásként éltük meg a bevételét.

A fő probléma itt is a kiszolgáltatottság. Persze megteheted, hogy te is reklámozod a vásárt a saját vevőid körében, de komoly ráhatásod nem lesz arra, hogy végül is hányan mennek ki a helyszínre. Főleg ha belépődíjat is szednek a kapunál.

Rövid ideig tartó program

Néhány óra sokszor, vagy néhány nap. Ritka ami több hónapos. Többórás elkészítést igényelhet amibe sokszor nincs benne a termékek elkészítése és/vagy beszerzése.

Folyamatos aktív munkát jelent

A vásárokban ami még közös, az az aktív munka, ami – valljuk be – nagyon fárasztó. Minimum fél napos elfoglaltság, pakolással együtt akár még több, és közben sem tudsz pihenni. Ha viszont nagyon ráérsz, akkor pedig azon agyalsz folyamatosan, hogyan tudnád azt a néhány lézengő embert a standodhoz csábítani.

Félreértés ne essék, semmi baj nincs azzal, ha dolgozni kell – úgy viszont nehéz sikeres vállalkozást építeni, ha kizárólag úgy keresel pénzt, hogy te benne dolgozol. Jöhet egy betegség, más elfoglaltság, vagy bármi, és rögtön helyettesíteni kell magadat valakivel, azt az illetőt ki kell fizetned. És azt is tudjuk, hogy ő általában nem úgy fog eladni a vásáron, ahogy te tennéd.

Állandó kipakolás-bepakolás

A legkevésbé jó része, a ki- és bepakolás, amit minden egyes alkalommal meg kell csinálni. Ezt nem egyszer hajnalok hajnalán kell végezni. Ha zárt térben van a vásár, akkor szerencsés vagy, mert erre előző este sort keríthetsz. Cserébe több a benzin.

Nagy árukészlet kell, hogy lássák a bőséget

A vásáron azt sem engedheted meg magadnak, hogy ne vigyél ki sok cuccot. Hiszen melyik stand a vonzó? Amelyik tele van pakolva mindenfélével, vagy amin hatalmas, üres helyek tátonganak?

Oké, tűnhet úgy, hogy onnan elkapkodtak mindent, de alapvetően a vevők azt szeretik, ha nagy a választék, és pillanatok alatt felmérik, hogy nálad nagy-e. Ha csak kevés dolog kapható, akkor könnyen lehet, hogy finnyásan odébb mennek.

Vagyis: rengeteg mindent ki kell vinned minden egyes vásárra – sok olyan dolgot is, amiből szinte soha nem adsz el egy darabot sem, cserébe jól mutat.

Pénzváltási problémák, lopáskárok

Hozzáteszem, hogy egyre több helyen, itthon is kérik a vásárlók, hogy bankkártyával fizethessenek. Ám nem mindenki. Komoly gondot tud okozni az, hogy elég apró legyen nálad. Pontosan adj vissza és kezeld a pénzt nonstop. Ezentúl, figyelj arra is, hogy se pénzt se terméket ne tudjanak tőled lopni.

Időjárási viszontagságok

Ha nem zárt helyen van a vásár, akkor még nagyon befolyásoló tényező az időjárás is. Télen hideg van, nyáron meg forróság, nyár közepén meg lehet, hogy a hőség miatt sokan inkább otthon maradnak. Vagy eleve nyaralnak, és nem ilyesmivel töltik az idejüket.

A szélvihar, az extrém hideg-meleg, az eső és a havazás próbára teszi a legtapasztaltabb árusokat is, de ami nagyobb baj, hogy elriasztja a vásárlókat. Simán benne van a pakliban, hogy a szezon legjobb eseményére készülsz, de olyan időjárás jön, hogy messze elmarad a várt forgalom, és gyakorlatilag megszívtad.

Járványintézkedések (bizonytalanság, hogy lesz-e vásár)

Több ügyfelemnek is komoly problémát okozott a Covid. Nem csak akkor, amikor voltak a lezárások, hanem közben is. Nem lehetett tudni, hogy lesz-e vásár vagy sem. Vagy lett, de szigorú korlátozásokkal, és jóval kevesebb vásárlóval.

2020 karácsonya előtt jó néhány ígéretes vásár elmaradt. Ez bármikor bekövetkezhet, és emellett van olyan, hogy az ember lánya lebetegszik, és egyikre sem tud kimenni. Akár hónapokra lebetegedhetsz pl. karácsony előtt, és akkor mit csinálsz?

Korlátozott számú vevőt tudsz kiszolgálni

És végezetül: egy vásáron maximálisan csak egy bizonyos számú vevőt tudsz kiszolgálni. A többiek arrébb mennek, mert csak kevesen várják ki a sorukat.

Annak idején ezt úgy oldottuk meg, hogy kosarat nyomtunk mindenkinek a kezébe, hogy válogasson kedvére a portékából. De akkor is figyelni kell rájuk, válaszolni a kérdéseikre, közben pedig mások fizetnek – nekik számlázni meg visszaadni kell.

Szóval ez neked, mint eladónak sem egyszerű feladat, de azoknak sem, akik venni szeretnének tőled, de csak sokára kerülnek sorra. Közülük a legtöbben úgy döntenek, hogy inkább mennek még egy kört, hátha akkor nem lesz sor a standod előtt. Csak ugye visszajönnek-e valaha? Ez megint nem rajtad múlik!

Szóval a vásároknak megvan a saját varázsa, és van olyan, amit online nem lehet megvalósítani, illetve jóval nehezebb. Mi nem lebeszélni akarunk arról, hogy vásározni járj, inkább azt szeretnénk, ha nem kényszer lenne neked a vásár, és nem az egyetlen bevételi forrásod.

Ugyanis könnyen abba a csapdába eshetsz, hogyha nem mész ki vásárra, akkor egy fillért sem keresel, de ha kimész egy vásárra, ami pl. egy rossz időjárás miatt kong az ürességtől, akkor lehet, hogy még a helypénzt is bukod!

Ne legyél kiszolgáltatott az elemeknek, a járványnak, a vásár közönségének vagy a szervezőknek!
  • Mi lenne, ha szabadon eldönthetnéd, hogy melyik vásárra mész ki, és melyikre nem?
  • Mi lenne, ha nem csak hétvégeken és ünnepnapokon csörögne a kassza?
  • Mi lenne,ha sokkal kisebb árukészletből is jelentős bevételt termelnél?

Ezért jó, ha van webshopod is!

És a legjobb, hogy kombinálhatod is a kettőt: a webshopot és a vásárt! De hogyan?

Személyes benyomást tehetsz a vásárlóidra

Találkozhatsz velük élőben és online. Videókat tehetsz fel, online több kérdésükre tudsz válaszolni, még olyanokra is, amit nem is mernek megkérdezni. Online ráadásul folyamatosan hatást tudsz gyakorolni rájuk. Sőt, akár a vásárokon előre összekészítheted a megrendeléseiket, amit csak nálad ott a helyszínen átvesznek.

Jobban megismerheted, „szondáztathatod„ a vevőidet

A webshopoknál az a kihívás, hogy nehéz rájönni, mit szeretnének igazán a vevők. Figyeled, hogy mit vásárolnak, miket néznek meg, de ebből csak homályos következtetéseket lehet levonni. A vevők valódi vágyai rejtve maradnak.

Ha viszont vásározol is, olyat tudsz csinálni, amit más webshopos nem tud: megkérdezni a vásárlóidat! Óriási előnyre tudsz szert tenni ezzel, és ezt a tudást kamatoztathatod a webshopodban is.

Rajongóbázist alakíthatsz ki

Egy vásáron csak pár ember fér el a stand előtt. Ritka, hogy egymással beszélgessenek. Sőt még az is előfordul, hogy bármennyire is szeretnéd, nem tudsz mindenkire egyforma figyelmet szentelni. Amíg online egymással beszélgetnek, te tudsz nekik személyesen termékeket ajánlani. Egy jóval erősebb kapcsolatot alakíthatsz ki velük – igazi rajongóiddá válhatnak, akikkel folyamatosan tartod a kapcsolatot.

A vásáron népszerűsíteni is tudod a webáruházadat. Hiszen ki volna jobb reklámarc, mint te, aki szenvedélyesen szereti azt, amit csinál?

Nyomtathatsz szórólapokat, és felirakoztathatod a vevőidet hírlevélre is. Ehhez egyébként érdemes valami apró ajándékot vagy más előnyt kínálni nekik, különben csak kevesen iratkoznak fel.

Visszatérhetnek a vásáron elégedett vevőid online

Sűrűn előfordul, hogy az elégedett vásárlók aztán online is vásárolnak. Ami azért is jobb, mert nem ritka, hogy egy-egy vásár csak egyszer van egy évben. Magyarul nem kell egy teljes évet várniuk arra, hogy beszerezzenek tőled újabb portékákat.

Neked ez jelentős bevételnövekedést jelent. Azontúl, hogy ott le is írhatják a véleményüket, ami még több vásárlást fog generálni.

Nincsenek többé földrajzi korlátok

A legjobb az egészben: leomlanak a földrajzi korlátok! Nincs olyan, hogy Nyíregyházáról nem utazik fel valaki a vásárra, pedig szívesen venne tőled. De az is bosszantó, amikor a kedvenc vevőid, akik rendre tízezreket költenek nálad, megbetegszenek, vagy valami más miatt nem jönnek ki a vásárra.

Ezek a problémák mind megszűnnek, amint saját webáruházad van.

Röviden, tömören: ne csak vásárokban gondolkodj, hanem legyen egy szuper webshopod.

Amihez nem kell megtanulnod se a webprogramozás csínját-bínját, se Wordpress-WooCommerce frissítésektől tartanod.

Nem kell vagyonokat kifizetni programozóknak, akik hónapokig ülnek a fejlesztésen.

Neked csak két dologra lesz szükséged:

  1. Termékekre, amiket webshopban árusítani tudsz.
  2. Egy profi webshopra, amit maximum egy hónap alatt üzemképesre elkészítünk neked. Legfeljebb két óra alatt megtanulod használni is. Nincs több hónapos WooCommerce kódböngészés, plugin hajkurászás stb.

Az első dolgot te adod, a másodikat pedig mi a tíz éves szakértelmünkkel együtt. Sok olyan kérdésre is választ kapsz, amire még most nem is gondolsz. Rengeteg hibába nem fogsz beleesni, amibe más, kezdő webshoptulajok igen.

Ha van kedved belevágni, írj itt üzenetet, vagy e-mailben az info@webshoplady.hu-ra annyit, hogy „webshopot szeretnék”. A díjmentes rövid konzultációt erről aztán egyeztetjük.