Mailchimp vagy MailerLite? Melyiket válasszam?

Szerző
Olvasási idő: 10 perc

Mailchimp vagy MailerLite? Mielőtt választasz, olvasd el a cikkemet erről!

Felhasználói felület

Kezdjük a legfontosabbal: milyen felületen kell dolgoznod, ha egyik vagy másik szoftvert választod?

Mailchimp

Kissé bonyolult a felülete, bele kell rázódni a használatába. Különösen trükkös például a feliratkozók adatainak szerkesztése, és több fontos eszköz elérését is szinte elrejtették a menüben.

Sokat tud a szoftver, de úgy tűnik, ahogyan bővültek a lehetőségek, úgy vált egyre áttekinthetetlenebbé, szövevényesebbé a rendszer.

mailchimp-felulet

MailerLite

Az az érzésed, hogy szinte fogja a kezdet a program, és sorban állíthatsz be a kampányodhoz mindent. Itt egy levél egy kampányhoz tartozik. Választhatsz templatet (vagyis a sablonok közül), de saját magad is felépítheted az emailedet a remek drag & drop (fogd és vidd) szerkesztővel.

Persze ízlések és pofonok, hogy kinek melyik az egyszerűbb. Ha eddig a Mailchimpet használtad akkor könnyedén meg fogod szokni ezt is.

A MailerLite hírlevél és landing page szerkesztője viszont lassú. A régi MailerLite email szerkesztője lassabban tölt be, de ezt az új verzióban kijavították. (Én a régit is használom, és nem igazán zavar már, hogy kissé lassú, meg lehet szokni. Csak néhány másodperccel több ideig tölt be, annyi pedig még belefér.)

Sajnos az újban a landing page szerkesztő, amikor utoljára néztem, még mindig lassú volt. Remélem, hamarosan javítanak rajta.

A Mailchimppel ellentétben a MailerLite-ban nem lehet módosítani az email-címet, ha rosszul adta meg valaki. Minden mást átírhatsz, sőt, utólag is megadhatsz adatokat – ám valamiért az email-címet nem változtathatod meg.

Mit tegyél, ha mégis módosítanod kell, mert látod, hogy pl. gmal írt gmail helyett?

Ebben az esetben vagy megkéred, hogy iratkozzon fel újra, vagy te magad újra felveszed kézzel a listára már a jó címmel.

Mivel csak egy elírásról van szó, és ő várja a leveledet, nem hiszem, hogy jogi akadályokba ütközik, hogy te magad javítod ezt ki. Ám ha biztosra akarsz menni, kérd ki erről egy jogász véleményét is.

Regisztrációs folyamat

Azaz: milyen hamar tudod elkezdeni a hírlevélkiküldést?

Mailchimp

Szinte azonnal, mert elég visszaigazolnod az email-fiókodat, megadnod alapvető adatokat, és már viheted is a listát. Ha saját domainről szeretnél emailt küldeni (pl. webshoplady@webshoplady.hu), ahhoz további beállítások szükségesek.

MailerLite

Ez itt egy hosszabb folyamat, mert több minden igazolására kérnek, és sok kérdést tesznek fel. Ez a része egy engedélyezési folyamatnak (approval process). Én megmondom őszintén, örülök neki, mert boldog-boldogtalan nem jön ide fiókot nyitni.

Ez azért jó ugyebár, mert ha sok spam és csalásról szóló levelet küldenének a MailerLite szerveréről, akkor az engem is hátrányosan érintene előbb-utóbb. Időbe telne, mire kitiltaná őket a MailerLite, de addigra megtörténne a baj.

Hogyan hathat rád negatívan mások spam-tevékenysége?

Ha egy szerverről sok spam-levelet kiküldenek, az a többi levélre, amit onnan küldenek, is hatással van. A legrosszabb eset, ami megtörténhet, hogy minden levél a spam mappába kerül, vagy meg sem érkezik a címzetthez. (És nemcsak a hírlevelek, hanem pl. rendelés visszaigazoló vagy kapcsolattartásra használt levelek is.).

Tehát az egész szerver feketelistára kerülhet. Ezért sem mindegy, honnan küldesz hírlevelet!

Email sablonok vagy más néven templatek

Ezekben a profi hírlevélküldő programokban már mindenre vannak minták, amik természetesen testreszabhatóak.

Mailchimp

Sokféle közül tudsz választani, de csak néhány template ingyenes közülük.

MailerLite

Többféle van belőlük összesen, és egy kicsit szebbek, modernebbek is, viszont csak a fizetős csomagokban használhatóak.

Cserébe a MailerLite rendelkezik az egyik legjobb drag & drop szerkesztővel, amiben gyerekjáték különböző blokkokból szép hírleveleket gyártani.

Sőt, ha rendelkezel már előfizetéssel, saját templateket (sablonokat) is készíthetsz.

Plusz tipp:

A korábbi leveleidet (kampányokat) is másolhatod és átalakíthatod – én sokszor a templatek helyett ezt a megoldást alkalmazom.

Ha van egy jó kis levelem, akkor sokkal egyszerűbb azt átalakítani, mint megalkotni elölről egyet. De készíthetsz piszkozatokat (draft) is, és azokat másolhatod mindig egyfajta sablonként.

Automatizáció

Mailchimp

Rengeteg opció van benne – sokkal több, mint a MailerLite-ban. Sajnos viszont ezek mindegyike fizetős.

Ha e-kereskedő vagy, és sokrétű, bonyolult automatizációt akarsz beállítani, akkor inkább ezt ajánlom.

Ám hozzáteszem, hogy csak akkor éri meg Mailchimpre költened, ha már az alap automata rendszereid működnek – pl. feliratkozás után X darab levelet küld automatikusan, vagy kampány esetén be van állítva, hogy mit csináljon, ha valaki meglátogatott bizonyos webhelyet, vagy nem nyitott meg egy levelet sem.

Fontos: a Ghostery nevű reklámblokkoló megfogja (blokkolja) az átlinkelt oldalakat – ilyen üzenettel a Mailchimpben küldik.
Ez az üzenet jelenik meg az átirányítás helyett

Ez az üzenet jelenik meg az átirányítás helyett

Ha ezek még nincsenek meg nálad, akkor felesleges egy ilyen komoly rendszert fizetned, mert nem tudod majd kihasználni a sok lehetőséget.

Addig bőven elég lesz neked a MailerLite is.

MailerLite

Ingyenes, nagyon profi automata hírlevélküldés van benne. Sokrétű folyamatokat, más néven worflow-kat lehet kialakítani vele.

Érdekesség, hogy összesen 100 lépése lehet egy ilyennek, de persze készíthetsz több folyamatot is – szóval ha a végére értél, akkor be tudod állítani rá a következőt.

Mivel indíthatsz automatizálást MailerLite-ban?

mailerlite-workflow-trigger

 

  • when subscriber joins a group = ha egy feliratkozó csoporthoz csatlakozik
  • when subscriber completes a form = ha a feliratkozó kitölt egy formot (űrlapot), ami lehet pop-up, landing page, weboldal is – ezeket elkészítetés után rögtön be is tudod állítani
  • when subscriber clicks a link = ha egy feliratkozó egy linkre kattintott (pl. egy hírlevélben lévő, sales oldalra vivő linkre)
  • updated field = ha a feliratkozó valamelyik adatában változás történt – pl. megadta a mobilszámát
  • the anniversary of a date = valamilyen évfordulónál – pl. egy éve iratkozott fel
  • the exact match of a date = egy általad megadott dátumnál indul el a folyamat

Ezek valamelyike lehet a 0. lépés, amivel elindul egy workflow, vagyis egy munkafolyamat.

Ezentúl vannak még kifejezetten e-kereskedelemre kitalált automatizációk is – pl. elhagyott kosár értesítők – , de ezeket már ingyenesen nem tudod kipróbálni.

Milyenek a statisztikák?

Mailchimp

Sokkal jobb e tekintetben. Ez azért is van, mert nagy adatbázisokhoz készült.

Például van benne lehetőség emailek összehasonlítására is (hogy melyikek szerepeltek a legjobban).

MailerLite

Statisztikák itt is vannak, ami átlagos felhasználáshoz elég részletes. Amikor bejelentkezel a szoftverbe, mindig részletes statisztikákat mutat, hogyan teljesítettek az adott hónapban az emaileid, az automata folyamataid.

Mindkettőben van A/B tesztelés, viszont már csak a fizetős csomagokban.

Mi az a A/B tesztelés? Mire való, és mikor használd?

Amikor nem egy, hanem egyszerre két verzió fut a hírleveledből. Lehet köztük a különbség csak annyi, hogy kétféle tárgy van (ez itt a legszokványosabb), vagy akár teljesen különböző két email-t küldesz ki.

Csak egy ideig teszteli, és a lista csak egy részén. Amelyik végül jobb mutatókkal rendelkezik, az lesz a győztes. Azt a verziót küldi ki a többieknek.

Listakezelés (amin sajnos csúnyán elbukik a Mailchimp)

Mailchimp

A fő baj nála az, hogy nem mozgathatod automatizációval a feliratkozókat egyik listából a másikba. Nem lehet egy kampányon belül több listából összeszedni feliratkozókat sem. Magyarul egy kampány = egy feliratkozói csoport.

Ha mégis több listának ki akarod küldeni ugyanazt a hírlevelet, akkor figyelj arra, hogy ne legyen egyik feliratkozód sem rajta a többi listán. Ez esetben ugyanis ő annyiszor kapja meg a levelet, ahány listán rajta szerepel. Mivel nem fogja érteni, hogy miért kapja meg ugyanazt többször, ezzel megnő a leiratkozás esélye.

Ha egy feliratkozód például két különböző listában van benne, akkor őérte duplán kell fizetned, vagy duplán vonódik le az ingyenes keretből.

MailerLite

Sokkal jobban kezeli a listákat. Nem fogja ugyanazt a levelet kiküldeni kétszer, mert két listában van benne valaki. Te ott email-címenként fizetsz, és egy felhasználó így bármennyi listában benne lehet – akkor sem kerül neked többe.

Deliverability (emailek célba juttatási aránya)

Amikor egy konzultációmon tanítom, hogyan lehet elkerülni, hogy egy email ne kerüljön a spam mappába, akkor mindig elmondom, hogy nagy szolgáltatók programjait érdemes használni erre.

Miért?

Mert sokkal nagyobb százalékban tudják garantálni, hogy a leveleid megérkeznek – feltéve, hogy nem spamgyanúsak.

Sok-sok megbízható szerverük van ugyanis erre, amit kb. csak akkor tudnál biztosítani te is magadnak, ha lenne jó pár saját dedikált szervered, és hozzáértő technikai személyzet.

Ennek pedig elég borsos ára van.

Az EmailToolTester 2019-ben megmérte, hogy ez a két nagy óriás hogy szerepel: milyen arányban tudja kiküldeni a hírleveleket.

Az eredmény:

Mailchimp: 90,6 %

MailerLite: 94,8 %


Ezentúl még azt találták, hogy nagyobb eséllyel kerülnek a Mailchimpről küldött levelek a Gmail úgynevezett Promociók fülére. (Amit én csak másodlagos spam mappának hívok!)

Ez természetesen előfordulhat a MailerLite-tal is – pláne, ha már sok leveledet nem nyitották meg. Mindenesetre ebben a mutatóban is jobbnak tűnik a MailerLite a Mailchimpnél.

Integrációk

A következőkkel mindkettőt össze lehet kötni:

  • Shopify
  • WordPress és WooCoomerce
  • A két leghíresebb magyar bérelhető webáruházrendszerrel: UNAS, Shoprenter
  • Stripe (online fizetés)

Ügyfélszolgálat és támogatás

Mailchimp

Az első 30 nap letelte után megszűnik a támogatás az ingyenes verzióhoz.

MailerLite

Az ingyenes változathoz is van támogatás, bár a live chatet csak a fizetőshöz biztosítják. De nagyon hamar válaszolnak az emailekre is, legalábbis eddig nekem mindig hamar tudtak segíteni.

Árak

Itt vannak a Mailchimp, és itt vannak a MailerLite csomagjainak árai. Figyelj arra, hogy most hány feliratkozód van, és ha olcsóbban szeretnéd a programokat használni, válaszd az éves előfizetést!

Mindkettőnél már többféle csomag van, de összességében a MailerLite árai kedvezőbbek.

Fontos különbségek:

Mailchimp

A keretbe a leiratkozókat (és a feliratkozásukat meg nem erősítetteket) is beleszámolják.

MailerLite

Bármelyik fizetős csomagjában korlátlan mennyiségű hírlevelet küldhetsz ki, míg a Mailchimpnél különböző limitek vannak ebben is.

Konklúzió

Mailchimp – mikor válaszd?

Akkor válaszd, ha több mint 10 000 feliratkozód van, és sokkal többféle dinamikus triggerre van szükséged az automatizációhoz. (Pl. a vásárlások számát figyeli, és ahhoz képest hogyan nyitotta meg a leveleket.)

A komoly e-kereskedelmi mutatók és statisztikái miatt nagy webshopoknak megfelelő választás.

MailerLite – mikor válaszd?

Kisvállalkozásoknak ideális, és közepesen bonyolult automata rendszerek felépítésehez. Az ingyenes csomagjában is elég sokféle dolgot ki tudsz próbálni.

Nagyobb megnyitási arányt garantál, és többféle, kedvezőbb árú csomag közül lehet választani.

Plusz a MailerLite-hoz egy 18 euro értékű kupont is kapsz tőlem.*

Ehhez nincs más dolgod, mint a linkre kattintva regisztrálni a rendszerbe, és később, amikor előfizetsz rá, automatikusan le fogja vonni a kedvezményt.

https://www.mailerlite.com/invite/ab04c677a1ff5

Max. az 50%-kát fizetheted kuponnal az előfizetésed díjának. Ha marad még a kuponból, akkor a következő havi díjból vonja majd le automatikusan a MailerLite.) Sőt, amikor magasabb díjcsomagra váltasz, újra élhetsz a kedvezménnyel!

* Ha a blogomban található linken keresztül regisztrálsz a MailerLite-ra, akkor én az ajánlói kódom révén ugyanilyen kedvezményben részesülök. Ezzel támogathatod a munkámat, hogy még több hasznos marketinggel és önfejlesztéssel kapcsolatos bejegyzést írhassak. Nem kötelező ezt tenned, de neked semmibe sem kerül, és a link nélkül nem jár a kedvezmény. Előre is nagyon köszönöm, ha ezen a linken keresztül regisztrálsz.