Legyen bevételduplázó webáruházad! Lépj be az ingyenes, zárt Facebook csoportomba, ha Te is szeretnél ilyet! Belépek »

Írj úgy, mint Neil Patel, a bloggerek ásza - 5 egyszerű lépésben

Szerző Írta: Maja
2020. április 27.
Olvasási idő: 12 perc Értékelés: ★★★★★

Mik az összetevői a kiváló posztnak? Írj úgy blogot, hogy a Google és az olvasóid is imádják, és még többet akarjanak belőle!

Miért tanulj blogot írni?

Blogírás egyike azoknak a dolgoknak, amiket folyamatosan tanulni kell.

Részben azért vállaltam ezt a kihívást, hogy még jobb és jobb blogokat írjak.

Vannak trendek, amik jönnek mennek, de csak akkor lehetsz profi bennük, ha csinálod, gyakorlod és tanulod őket.

Mivel pénzből él mindenki, így nagyon fontosnak tartom, hogy a blogolást is megtanuld jól csinálni.

De ha mondjuk abszolút nem akarsz vagy egyelőre nem a célod pénzt termelni az írásaidból, akkor is muszáj feltupíroznod ezekkel a technikákkal, amit bemutatok.

Máskülönben alig fogják elolvasni azokat.

Azt gondolom, hogy mindenki véleménye megérdemli, hogy hallgatóságra találjon. Ám úgy nagyon nehéz átadni, hogy a kutya sem olvassa, csak ő ☺!

A kihívásom előtt megnéztem néhány videót a blogírásról a YouTube-on.

Már hónapok óta úgy edzek (egy fél órát szinte minden nap használom az elliptikus trénert), hogy valamit nézek vagy hallgatok közben.

Szükségem van arra, hogy ezt az időt míg a testemet edzem, ki tudjam használni.

És azt kell mondanom, hogy nagyon hamar végére értem a magyar YouTube adásoknak. ☹

Szakmailag nagyon kevés van rajta kifejezetten a blogírásról.

így jöttek a külföldi műsorok, köztük is Neil Patelé, aki a világ egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb SEO-szakértője.

Keresőoptimalizálás – Search Engine Optimalization (SEO):

Az egyik legfontosabb hosszú távú stratégia az interneten, ha egy weboldalt szeretnél felfuttatni. A célja az, hogy minél előkelőbb helyet foglaljon el az internetes keresőkben (pl. Google) a legfontosabb vagy a lehető legtöbb releváns, azaz témába vágó kulcsszóra / keresésre.

Részlet: Angol-magyar marketing szótár

A blog az egyik legjobb módja annak, hogy az internetes keresőkben előrébb kerüljön az oldalad – mint egy másik cikkben már írtam, a Google imádja a jó és eredeti tartalmakat.

Én azt gondolom, hogy nincs SEO szakember, aki azt mondaná, hogy ne írj blogot.

Sokan közülük még cikkírást is vállalnak, csakhogy följebb kerülj a Google keresőben.

De vissza Neil Patelhez! Ki ő?

  • New York Times bestseller író
  • 10 legjobb marketinges között van (Forbes)
  • Segített már az Amazonnak, Google és a Microsoftnak is a növekedésben.
  • Blogját 3 millión nézik havonta.
  • Gyakran tart előadásokat, és gyakran ír nagyon részletes blogposztokat SEO és más marketing témákban.

Elmondja egy rövid videóban, hogyan ír blogot az elejétől a végéig 5+1 pofonegyszerű lépésben:

Ezt most összefoglalom neked:

1. Kezdj mindig a címmel

A blogcikked legfontosabb része a címe. Hiába a világ legjobb posztja – ha nem elég jó a cím, akkor nem sokat ér, mivel még kíváncsiak sem lesznek rá.

Neil szerint 10 emberből 8 nem fog rákattintani a posztodra, és elolvasni, ha nem elég jó a címe.

Ha megfigyelted a címeimet, akkor én is ennek fényében dolgozom.

Vannak listáim, hogy milyen címet adhatnék a cikkeimnek.

Ezekből a mintákból szoktam dolgozni, ha nem jut eszembe szuper cím magamtól. ☺

Több címet is írok, aztán persze megkérdezem a páromat, hogy szerinte melyik lenne a legjobb.

Bevallom, néha úgy érzem, mintha egy pletykamagazin újságírója lennék. Az elején egy kicsit idegenkedtem is attól, hogy ilyen címeket adjak.

(Bár ha valakiktől, akkor tőlük biztosan el lehet lesni a jó címadást.)

Ám beláttam: ha az emberek nagy része ilyen címekre kattint, és csak így olvassa a blogomat, nincs mese.

Személy szerint ez sokkal jobban érdekel, minthogy ezen az apróságon fennakadjak.

Ha jó címötlet kell, akkor nézd meg pl. hírstart toplistáit vagy a bien.hu-t! (A párom, András még az NB1.hu-t is ajánlja.)

2. Legyen bevezetője a blogodnak

Ezt másnéven leadnek hívják. Meg is mutatom, hogy mire gondolok.

A lead kétféle nézetben

A lead kétféle nézetben

Ez a kép és a cím után a legelső, amit látnak azok, akik el akarják olvasni a posztodat.

Sőt, sok esetben ez jelenik meg a keresőkben is közvetlenül a cím alatt.

Szóval az egyik legfontosabb összetevő a cím után. Egy második lehetőség, hogy felkeltsd az érdeklődést.

Ennek a cikknek a leadjébe például az egyik címötletemet raktam bele. Az utóbbit erősebbnek éreztem, de szerettem volna, ha látnád, hogy hány ötletet gyűjtöttem össze a témában.

Szóval kukázott címekből könnyedén csinálhatsz leadet.

3. Legyenek alcímek a cikkeidben

Az alcímek azért is fontosak, mert az olvasók csak azok elolvasásával már egy képet kapnak arról, hogy miről szól a cikk.

Az alcímeket a Google is külön figyeli, ezért a legfontosabb szavakat érdemes elhelyezni bennük (blog, cím, cikk, poszt stb. ebben a példában).

Sokan csak – főleg első alkalommal – így fogják elolvasni: átfutják a szemükkel.

Ma már a betűről betűre olvasás kora lejárt, legalábbis az interneten biztosan.

Bevallom, sok cikket én is csak így „szkennelve” olvasok át, ha például nem érdekel a cikk, vagy csak egy információt keresek benne.

A rövid bekezdések is nagyon fontosak. Nekem ezt külön meg kellett szoknom.

Nem azért vannak állandóan új bekezdések a blogokban, mert nem tudom egyberakni. Hanem azért, mert így könnyebb elolvasnod.

Egy tömbszöveg unalmas hatást kelt vagy kelthet. (Nekem személy szerint nem, de tudom, hogy nem ez az átlag.)

Lehet, hogy ezért is olvasnak olyan kevesen könyvet?

4. Bátran linkelj a posztjaidban!

Használj linkeket, ne csak a saját blogodra, hanem más emberek oldalára is.

Nyugodtan idézz tőlük, hivatkozz rájuk.

„De hát így más oldalakra küldöm az embereket!” – mondhatnád.

Igen, de csak kis részüket, a többi ott fog maradni nálad. Pláne ha mobilon olvassák.

Neil Patel szerint így növelheted a hitelességedet: nemcsak a saját tudásodat és tapasztalataidat osztod meg, hanem bebizonyítod a közönségednek, hogy te is nagy emberektől tanulsz.

Ez nagyban növeli a szakértői státuszodat. Ez pedig elkötelezettebb közönséget vonz neked.

Ráadásul még a Google is előrébb rakhat a találati oldalon a kívülre mutató linkek miatt.

Persze túlzásokba ne essél, nem kell minden egyes szót linkelned!

Három-négy linknél többet nem szoktam rakni egy cikkbe, ezalól csak a végén lévő „reklámtartalmak” a kivétel. Kivétel, ha hosszabb maga a cikk.

5. Legyen a végén egy összegzés!

A végén érdemes összefoglalni a posztodat, ami azért is nagyon fontos, mert sokan csak oda görgetnek le.

Természetesen ezt is egy feltűnő címmel jelöld.

Még egy fontos elem van, amit én is nemrég alkalmazok: a végén felteszek egy kérdést, aminél belinkelem a komment részt.

Megfigyeltem, hogy akkor több hozzászólás érkezik. (Ez saját tapasztalat.)

Egyrészt szívesebben hagynak így kommentet az emberek, másrészt jó, ha visszajelzéseket kapok: miről írjak? Kinek mi tetszett, mi nem?

És ennek megint SEO szempontból is van értelme, arról nem is beszélve, hogy az elköteleződést növeli.

Az elköteleződés pedig több eladást hoz.

Ha nem is a bloggal fogok közvetlenül eladni, de felépíthetek egy szakértői státuszt vele, és persze elköteleződést, valamint hírlevél adatbázist és Facebook csoportot.

A blog is a marketingstratégia része.

Általában nem hoz azonnal eredményt (vagy nem könnyen mérhető, mint egy Facebook hirdetés). De sokkal jobb hatása van hosszabb távon.

Egy hirdetés addig tart, amíg van rá pénzed. Egy jól megírt blogposzt évek múlva is hozhat követőket, akik pedig vásárolnak tőled.

+1 tipp: Ha linkelsz valakire, akkor szólj erről neki

Nagyon szeretik az emberek, ha valahol ajánlják őket.

Azért is kell jelezni nekik, hogy figyelj én itt meg itt írtam rólad, mert képtelenség megtalálni minden cikket, ahol hivatkoznak rájuk.

Ők meg szívesen meg fogják osztani a posztjaidat a saját social média felületeiken.

Annak idején az első blogposztjaink között írtunk egy dél-afrikai előadónak, Douglas Krugernek, hogy hadd fordítsunk le egy YouTube-on elérhető előadását, és tehessük fel a honlapra.

(Maga a cikk egyébként egy 42 perces, elég hosszú poszt.)

Nekem nagy büszkeségem, mert én fordítottam le a kicsit sem egyszerű szöveget, ami tele van anglicizmusokkal.

Douglas meg is osztotta az oldalán, írva, hogy magyarul még nem jelent meg róla cikk. Ez nagyon jó érzés volt nekünk, mégha nem is számíthatunk onnan igazi forgalomra.

Azoknak is jó egyébként, akikről írsz, ha minél több országban látják a nevüket.

Neil Pateltől még több tippet itt olvashatsz (angolul).

Összefoglalás:

  • Adj ütős címet a blogposztodnak, ami miatt az emberek elolvassák.
  • A cím alá írj egy jó kis bevezetőt, ami még vonzóbbá teszi a cikkedet, és elárulja, hogy miről fog szólni.
  • Használj mind a saját oldaladra mutató, és mind külsős linkeket. Utóbbiaknál küldd el a linkelt oldal tulajdonosának, hogy idézted őt.
    Remélhetsz külső forgalmat tőle, ha megosztja a követőivel.
  • A végén foglald össze a témát, és tegyél fel kérdést, amit megválaszolhatnak a kommentszekcióban.

    Ettől ne várj csodát, mert még vezető blogoknál sem hemzsegnek a hozzászólások. De legyen meg rá a lehetőség, mert bizonyos témáknál fognak!

Írd meg te is erről a cikkről, hogy mi a véleményed! Szerinted kimaradt valami fontos, amit használsz? Ha van blogod, linkeld be az legutolsó írásodat!

Forrás:

Neil Patel LinkedIn profilja
How to Write a Blog Post From Start to Finish (videó)

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.