Legyen bevételduplázó webáruházad! Lépj be az ingyenes, zárt Facebook csoportomba, ha Te is szeretnél ilyet! Belépek »

Így kereshetsz pénzt az interneten szabadon

Szerző Írta: Maja
2020. június 2.
Olvasási idő: 18 perc

Sokak vágya bejárni a világot, és csak napi egy-két órát dolgozni a neten a saját cégükben. Mindez ma már megvalósítható, de hogyan?

A járvány óta nagyon felértékelődött a online piac. Hihetlen megoldásokat láttam mind külföldön mind itthon, hogy cégek túléljék a válságot. Online jóga és más edzések, kiküldött hobbicsomagok, előre felvett videókkal.

Szinte mindenki azon volt, hogy több-kevesebb sikerrel valahogyan online vagy házhozszállítással vészelje át ezt az időszakot, mivel senki sem tudta, hogy mennyi ideig kell erre a helyzetre berendezkednie.

Nem merem azt mondani senkinek, hogy túlvagyunk rajta. Többféle kutatás és cikk jelent meg a témában, ami arról számol be, hogy – ha nem is ez a vírus tér vissza, de a globalizáció és klímaváltozások miatt – várhatóak még járványok.

Én azt mondom, hogy ma, amikor itt van az internet, és vele együtt a rengeteg lehetőség, kár lenne nem ez irányba lépni. Járvány ide vagy oda!

Arról nem is beszélve, hogy végre van egy olyan terület, amelyen nem számít, hogy nincs tengerünk, hogy vidéken élünk, milyen más adottságaink vannak, amik miatt nem mertünk eddig semmibe sem belekezdeni. Az online világ éppen arról szól, hogyha tudsz értéket adni a világnak, legyél bárhol és bárki, kamatostól meglesz érte a jutalmad.

És itt rögtön felvetődik a kérdés:

Milyen üzleti modellben gondolkodj, esetleg többet is építs egyszerre?

Mivel többféle van, egy új szűrőn keresztül nézzük meg őket: ez a mókuskerék-veszély! Mint annyi területen, itt is lehetséges, hogy mókuskereket csinálj a vállalkozásodból – akkor pedig hiába próbálod élvezni az internetes pénzkeresés szabadságát…

Szóval melyiket válaszd az online modellek közül?

1. webáruház

mokuskerek-veszely_5-10

A legkézenfekvőbb dolog kereskedni az interneten. Beszerzel és eladsz úgy, hogy mindent online intézel.

Négy webáruházunk van per pillanat, és hét éve végzünk ilyen tevékenységet.

Mókuskerék-veszély: 5/10

A raktározás és beszerzés miatt elég mókuskerék-veszélyes, ám a mai technikáknak köszönhetően meg lehet oldani, hogy ne legyen az.

Egyrészt lehetnek csak online termékeid – például a RapidUni-n infotermékeket árulunk.

De ha fizikai terméket árusítasz, akkor is kikerülheted a mókuskereket, és élvezheted a kötetlen netes pénzkeresés szabadságát.

Több megoldás is szóba jöhet:

  • Csak időszakosan árusítasz. Nyilván egész évben nem vesznek karácsonyfadíszt vagy sífelszerelést.
  • Kiszervezed a raktározást és a kiszállítást. Ezt fullfilment szolgáltatásnak hívják, és az ilyen cégek gyakran még ügyfélszolgálatot és a számlázást is megcsinálják helyetted – sőt, ha kéred, még meg is rendelik az árut a telephelyükre.
  • Dropshippinget csinálsz, azaz te csak közvetíted a megrendeléseket a nagykereskedő felé, aki kiszállítja a terméket.

Mindegyiknek megvan a saját előnye és hátránya, egyik sem betonbiztosan működő megoldás, amivel tutira hülyére keresed magad.

De ha ügyes vagy, akkor sok pénzt kereshetsz így.

3. Előfizetőses tagsági program

mokuskerek-veszely_3-10

Mókuskerék-veszély: 3/10

Ez a fajta rendszer, ami itthon most gombamódra kezd elterjedni. Ilyen és olyan klubok, amelyekben azt ígérik, hogy havonta tesznek fel egy online felületre új videókat vagy szöveges tartalmakat. Tulajdonképpen egyfajta előfizetéses könyvtárnak is felfoghatóak.

Az elönye, hogy egyszerűbb folyamatossá tenni a pénzmozgást, mert ha csak havi 5000 Ft-os tagsági díjjal és mondjuk van 100 taggal számolunk, már 500 000 Ft havonta a bevétel.

Ám amennyire ez jól hangzik, annyira sok előkészítést igényel.

Egyrészt egyre nagyobb a konkurencia, másrészt elvárás, hogy sok anyagod legyen fent már a kezdetekben – 30-40 különböző kurzus nélkül én el sem indítanék egy ilyet.

Másrészt, ahhoz, hogy megtartsd az előfizetőidet, folyamatosan új és új tartalmakat kell feltöltened. Én is fizetek elő ilyen klubokra, és volt, ahonnan azért léptem ki, mert nem töltöttek fel elég tartalmat, és két hónap alatt végignéztem mindent.

Ha nem tudod kiadni a folyamatos videózást és tartalomgyártást másnak, akkor sajnos könnyen kiéghetsz benne, és mókuskerékké válhat a vállalkozás.

Amit még láttam, hogy van, ahol blogot írnak és előfizetéssel lehet csak a cikket tovább olvasni, sok esetben a régebbi tartalmakat. Ezeket mai online portálokon gyakran látom.

Mindenesetre én nem ezzel kezdenénk. Bevallom nekem is tervbe van véve, de csak akkor, ha már sok anyagom lesz, amit fel tudok használni erre- Meg tudom emellett oldani, hogy a frissítések is készen legyenek emellett, akár 1-2 évre előre.

4. Online 1:1 tanácsadás/oktatás

mokuskerek-veszely_10-10

Mókuskerékveszély: 10/10

Ennél a fajtánál semmit sem tudsz kiszervezni, ráadásul a legtöbb területen az a szokás, hogy 1-1 alkalmat fizetnek csak ki a kliensek. Természetesen ettől el lehet térni, ám a legnagyobb baja az egésznek az, hogy leginkább személyesen végezhető. Magyarul ott kell lenned, amikor órád vagy sessionöd van – hacsak nem találsz embereket, akik leadják ezeket az órákat helyetted.

Ez persze nem baj, ha szereted csinálni, de ha szabadságra és kötetlenségre vágysz, nem neked találták ki az 1/1-beni tanácsadást. Ezt ajánlom pontosan ezért a legkevésbé, más kérdés, hogy ugyanakkor egy órabéres állás fizetésének többszörösét keresheted meg vele.

A robotok erre még nem képesek, habár van már olyan robot, amelyik időpontot tud telefonon egyeztetni egy fodrásszal úgy, hogy az észre sem veszik a különbséget. De a jövő zenéje az, hogy tanítani is fognak.

5. Mentorprogramok

mokuskerek-veszely_7-10

Mókuskerékveszély: 7/10

Mentorprogram sok minden lehet. Végezheted úgy is, hogy csak online teszel fel kérdéseket, és azokat átnézed, majd megválaszolod később. Itthon is láttam már ilyen jellegű szolgáltatást.

A legtöbb pénzt viszont itt is a személyes konzultációkért kapod. A mentorprogramban viszont eldöntheted, hogy hány alkalmat és mikor ajánlasz fel – heti 1 óra, fél óra stb. A mentorok ezenkívül még feladatokat, kíhívásokat is adnak az ügyfeleinknek, amivel ösztönzik őket a fejlődésre, változásra.

Ezt kombinálhatod worksheetekkel (kitölthető munkafüzetek) vagy e-learning tananyagokkal is.

Nekem az tetszik benne leginkább, hogy szabadságot ad abban, hogyan adod át a tudást. Egyik területen az egyik, másikon a másik válik be. Akár az is belefér, hogy több embernek tartasz egyszerre mentorálást, írásban, Facebook live-on, stb.

Nagyon változatos módon tudod ezeket megtartani, és éppen ezért az egyik leghatékonyabb módszer, ha tudásmegosztásról beszélünk.

6. E-learning tananyagok

mokuskerek-veszely_0-10

Mókuskerékveszély: 0/10

Ez az, amikor eladsz online tananyagokat, amelyek lehetnek írásosak, hang- vagy videófelvételek, és persze ezek bármilyen kombinációja.

Itthon még egyrészt ez nem annyira elterjedt, másrészt még mindig az a felfogás velük kapcsolatban, hogy ami online van, az ingyenes.

Pedig rengeteg jó online kurzus van, amiért megéri fizetni. Valamiért még mindig sokan azt gondolják, hogy a konferenciákon többet mondanak el, pedig nem feltétlenül van így. Sőt, nem egy online kurzusnál még kérdezni is lehet, arról nem is beszélve, hogy a konferenciák és workshopok felvételeit még ritkán adják oda (vagy csak külön díj ellenében).

A konferencián nem a saját ütemében haladhat a résztvevő, és vissza sem tekerhet ahhoz a részhez, amit nem értett meg.

Így habár nagyon szabadúszóbarát az e-learning tananyag, egyelőre azt látom, hogy vagy nagyon sok embernek kell eladni a kurzusokat, vagy akkor működik csak igazán, ha már tanácsadóként, mentorként befutottál.

Így az elején érdemes valamilyen mentorprogrammal kombinálnod, mert önmagában filléreket tudsz csak elkérni érte, ameddig nincs neved a szakmádban.

7. Online konferencia (másik nevén summit)

mokuskerek-veszely_1-10

Mókuskerék-veszély: 1/10

Először azt tisztázzuk, miről van szó.

Ez egyfajta online interjú- illetve előadássorozat, amikor valaki egy témakörben különböző előadók videóit vagy prezentációit gyűjti össze, esetleg interjút készít velük. Az a jó benne, hogy az egész felvehető előre, és időzíteni tudod, hogy mikor melyik videót „sugárzod”.

Tehát kijelölsz, majd meghirdetsz egy/több napot, hogy ettől eddig online konferencia, és levetíted az összes videót egymás után, az általad összeállított program szerint.

Az egyetlen dolog, ami miatt benne van a mókuskerék lehetősége, az a technikai háttér: ha nem tudod átadni vagy kiszervezni a felügyeletét, neked kell készülségben ülnöd akkor, amikor élőben megy a dolog.

Hallatlan előnye viszont, hogy hívhatsz más előadókat, akik maguk is remélhetnek ebből követőket, így érdekük segíteni téged. Ezért cserében illik az ő elérhetőségeiket is megjeleníteni az elkészült anyagokban.

Általában ingyenes szokott lenni a konferencia, mert elég jó adatbázisépítő.

Ha ingyenes, akkor mi benne az üzlet?

Jogos a kérdés, de van mivel pénzt csinálni belőle.

Sokszor később vagy akár rögtön eladják az online konferencia felvételeit azoknak, akik nem tudták „élőben” követni, és lemaradtak róla. Úgy tudom, hogy valamennyit kapnak az előadók is ebből.

Ma már bevett módszer, hogy több oldalon, vagy másnéven „teremben/szobában” elérhető egy előadás egy időben, így próbálnak arra rávenni, hogyha megvedd a többi felvételt, hiszen így kizárt, hogy az összeset megnézd.

Egy időben én is sok ilyen summitot megnéztem, de bevallom, a legtöbb nekem csalódás volt.

Általában interjús formában zajlik, és kevés új vagy hasznos infót mondanak el az előadók benne. Kissé olyan, mintha végig marketingvideókat nézne az ember.

Természetesen voltak közöttük nagyon jó és hasznos előadások is, de ezek többsége előre felvett anyag volt, és nem interjú.

A másik nehézség ezekkel kapcsolatban az, hogy ilyesmit nem lehet havonta tartani, mert hamar ráun a közönség, és elvész az egész exkluzivitása.

Témafüggő, de a videók is viszonylag hamar elévülnek, magyarul arra ne számíts, hogy éveken át árulhatod ezeket a felvételeket.

Azontúl, hogy igazán megérje, sok pénzért sokat kell hirdetned, és általános tapasztalat, hogy a feliratkozók csak egy része érdeklődik aktívan is az esemény iránt (hiszen ingyenes).

8. Marketing vagy más online kivitelezés

mokuskerek-veszely_9-10

Mókuskerék-veszély: 9/10

Hacsak nem tudod megoldani automatizálással vagy alkalmazottakkal / alvállalkozóval a munka dandárját, elég nagy a móksukerékveszély esélye.

Tény, hogy sokan keresnek SEO vagy más marketing kivitelezőt, ezért van erre kereslet. Ám a magyar vállalkozók nagy része erre költi a legkevesebbet – jelzem, ez meg is látszik a gazdaságunkon…

Sok a nem rendesen fizető ügyfél is, szinte mindegyik területen, és az árverseny is jellemző.

Nekem ez a legkevésbé szimpatikus megoldás. Egyrészt nemcsak az az elvárás, hogy sokat dolgozz a cégben, de még az is sok időt vesz igénybe, hogy az ügyfelekkel tárgyalj, vagy figyelemmel kísérd a munkákat, ha más végzi el azokat.

9. Online tartott workshop, más órák több személynek egyszerre

mokuskerek-veszely_3-10

Mókuskerékveszély: 3/10

Habár itt is inkább az élő óra a szokás, akár előre is fel lehet venni az előadásokat, ilyenre is láttam már itthon példát.

Jó viszont benne az, hogy onnan szervezed meg, ahonnan akarod, másrészt rád van bízva, hogy hány embernek tartod meg az eseményt.

Egy aerobic órát 100 embernek is tarthatsz egyszerre, de egy tanácsadást is, ahol előre elkéred a kérdéseket, és egy videóban megválaszolod azokat. Igazából szervezés kérdése az egész.

A workshopoknál már elvárás, hogy a kérdéseket élőben megválaszold, de még azt is megtarthatod úgy, hogy kiadsz egy feladatot, és később ellenőrzöd le, hogyan csinálták meg az ügyfelek – majd megmondod, min javítsanak rajta.

Bevallom, nekem is vágyam az, hogy egyszerre sok embernek tartsak majd online konzultációt.

10. Blogolás

mokuskerek-veszely_6-10

Mókuskerékveszély: 6/10

Ha van egy nagyon olvasott blogod, akkor eladhatod rajta a felületeket hirdetőknek, vagy létrehozhatsz saját terméket is, amit aztán te magad reklámozol rajta. (Kiszervezni érdemes a házhozszállítást, lásd 1. pont.)

A lényege, hogy te csak cikkeket írsz. Érdekeseket, magukkal ragadókat, és rajongó olvasótábort építesz fel.

Magyarországon kevés példa van az ilyesmire, hiszen összességében kevesen beszélnek magyarul, de angol nyelvterületen sok például az utazós blog, ahol egzotikusabbnál egzotikusabb helyekre látogat el a szerző, és megírja tapasztalatait a követőinek.

De sokféle témában működhet ilyesmi: András egyik kedvence például a TheYachtGuy, azaz Alex Jimenez, akinek a luxusjachtok a mindene, és ebben a témában aktív a közösségi médián. Rengeteget utazik, és a világ számos pontján barangolja be a szebbnél szebb hajókat, és persze azokkal a tengereket.

Nagyon szegény családból származik, és most abból csinál sok pénzt, hogy reklámozza a jachtokat azoknak, akik követik a bejegyzéseit.

luxusjacht

Közepesen mókuskerékveszélyes, hiszen mindig új és új posztokat, tartalmat kell gyártani, ugyanakkor ezt megteheted bárhonnan, és ha elég gyakorlott vagy, nem vesz el rengeteg időt az életedből. Pláne hogy a közösségi médiás tevékenységet kiszervezheted ügynökségeknek.

+1 Affilate rendszerek, amikor nem a te terméked

Az utolsó módszer bevallom, kissé kakukktojás, amiról egy másik blogbejegyzésemben többet beszéltem.

Ám ide kívánkozik az online modellek közé, mert ezt a fajtát is érdemes beépíteni valamelyik másik mellé, ugyanis jó kiegészítése lehet.

Röviden, mi az affilate?

Jutalékos megállapodás: minimum két fél kell hozzá, amelyek közül legalább az egyik ajánlja a másik fél termékeit vagy szolgáltatásait, cserébe a vásárlások után a megállapodásban rögzített mértékű jutalékot kapja meg.
 
Rengeteg ilyen „intézményesített” rendszer létezik. A legismertebb az Amazon webáruházé, de sok kisebb szolgáltatónak is van már affiliate partnerprogramja, amelyben bárki részt vehet, aki a feltételeknek megfelel.

Forrás: Angol-magyar marketing szótár

Itt annyi a teendőd, hogy reklámozol termékeket vagy szolgáltatásokat az online anyagaidban, és az ott történő vásárlásokért cserébe jutalékot kapsz.

Külföldön sokan élnek Amazon-affiliate partnerként a blogjukból, bár a piac kezd telítetté válni, és ott is rengeteg látogatóra van szükség ahhoz, hogy valaki jó pénzt tudjon ezzel keresni.


Neked melyik a legszimpatikusabb? Írd meg kommentben, és azt is, ha valamit kihagytam volna, ami szerinted ide kívánkozik.

Szívesen olvasnál még vállalkozás és önfejlesztés témában? Hiányzik egy támogató közösség? Legyél tagja az Álomharcos Klub Facebook csoportunknak, ahol teljesen ingyen mazsolázgathatsz a naponta megjelenő, hasznos tartalmakból.

Hiába van nálad a világ legjobb ötlete, ha nincs meg hozzá a vállalkozó mindseted, nagy eséllyel elbuksz benne. Ezt azonban könnyen megszerezheted a 77 lépés a gazdagság ösvényén című könyvünkből, amiből az e-mail címedre most 11 fejezetét ingyen el is küldünk neked!

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.