Legyen bevételduplázó webáruházad! Lépj be az ingyenes, zárt Facebook csoportomba, ha Te is szeretnél ilyet! Belépek »

Hogyan hirdesd a blogbejegyzéseidet ingyen és gyorsan?

Szerző Írta: Maja
2020. május 3.
Olvasási idő: 15 perc

Egyszerűen megteheted, és most képekkel illusztrálva megmutatom, hogyan tedd meg ezt Facebookon, Instagramon és Pinteresten.

Ahhoz, hogy több különböző helyen hirdethessem a 100 nap 100 blog kihívásomat annak idején, automatizálnom kellett a marketingjét.

Hol hirdesd?

Ahol csak tudod. Sok helyen hallom, hogy elég egy-két helyen hirdetni.

Ezzel nem értek egyet, mert hidd el, ha te nem teszed meg, a konkurenciád majd boldogan fogja.

Tény, hogy én sem tudom mindenhová feltenni, erre egyelőre nincs kapacitásom, így a köztes megoldást választottam. Az ismertebb platformokra pakoltam csak ki, illetve, szempont volt, hogy ingyenes helyeken kint legyen.

(Tudom, hogy nem mindenkinek van pénze hirdetni a blogját, ezért szeretném megmutatni milyen lehetőségek vannak azontúl is!)

Ám egy biztos, ha eleinte csak néhány helyen posztolsz, de azt folyamatosan teszed, az még mindig jobb, ha sok helyre de csak ritkán frissíted. (Ezt se az érdeklődök se a felületek nem szeretik.)

Ha egyik helyen már működik, akkor válassz másikat, különben úgy jársz, hogy mindenbe belekapsz egy kicsit, de sehol semmi eredménye.

Összesen jelenleg négy helyen fut a reklámja:

Menjünk sorban végig rajtuk, és bemutatom képekkel, hogyan készülnek.

A „hírhedt” lottós blogbejegyzésemet használjuk ehhez. ☺

Hogyan tegyél fel posztot előre a Facebook csoportba?

Belépek a csoportba, és úgy teszek, mintha egy sima bejegyzést akarnék írni.

Fogom a linket és beillesztem a szövegmezőbe. Ne lepődj meg azon, elsőre sokszor nem szívja be képet. (Ne kérdezd, miért, szerintem talán még maga Mark sem tudja. ☺)

Úgyhogy ha kell, töltsd be megint az oldalt, és újra illeszd be a linkedet.

100-blog-facebook-kozzetetel

Voilà, sikerült is.

Van amikor engedi azt is, hogy az oldalon talált képek közül válassz – ekkor megjelenek pici kis nyilak a kép bal tetején, nekem most ez a kép jó lesz.

Most pedig töröld ki a linket, mert csak addig kellett, amíg megcsinálta az előnézetet. Utána már feleslegesen van ott, hiszen a képre tudnak kattintani.

Írj ki néhány tudnivalót, és lehetőleg kérd meg őket, hogy osszák meg (zárt Facebook csoportban erre nincs lehetőség, és csak a weboldalon tudják megtenni), vagy akár kérdést is feltehetsz a posztban, hogy legyen hozzászólás is.

Aztán menj lejjebb: van egy kis óra jel a „Küldés” gomb mellett. Ha rákattintasz, ezt fogod látni.

100-blog-facebook-esemeny-utemezes

Dátumot és órát, percet lehet beállítani, akár hetekre előre is engedi. Ha kész vagy, nyomj az „időzítés” gombra.

Ezután az oldalon azt az üzenetet fogod látni, hogy „1 időzített bejegyzésed van”.

Ha valamit elrontottál, nem úgy akartad, vagy mégis máskorra akarod kirakni, kattints a „Bejegyzés megtekintése” linkre, utána a …-ra (a három pontra a jobb felső sarokban) és akkor megjelennek lehetőségek. Innen már azt hiszem egyértelmű.

Ezzel készen is vagyunk.

Hogyan időzíts posztot egy Facebook eseménynél?

Ide én először a másik bejegyzésnek a szövegét először bemásolom.

Csak egy kicsit módosítok rajta, ugyanis itt meg lehet rögtön osztani a bejegyzést.

Jön a link, na itt csodák csodájára elsőre beszívta, szerintem azért, mert ezt már egyszer végigcsináltuk. De ha nálad nem így történik, ne ess kétségbe – volt olyan, hogy ötödjére jelent meg a blog képe a bejegyzésnél.

A többi már ugyanaz pepitában, mint a Facebook csoportnál.

Én itt megnyitom mindig a bejegyzést, mivel azt itt tudod módosítani, hogy kinek a nevében tegye ki – ha például a céges és a magánszemélyes oldalad egy fiókon működik, mint nekem, választhatsz.

Ehhez az alul lévő kis nyílra kattints.

100-blog-facebook-esemeny

Csak annyit fűznék hozzá, hogy elsőre nem tudtam, hogy hol tudok egy eseményhez hozzászólni, de egyszerű: a leírás fülnél. Tulajdonképpen ugyanaz, mint egy Facebook oldal, szóval, ha ott akarod megosztani, akkor is így járj el.

Mit használjak, hogy gyorsan készítsek egyen képeket?

Most pedig jön az Instagram, de mielőtt jönne, azelőtt bemutatom legjobb barátunkat a… (dobpergést kérek) Canvát!

100-blog-canva-fooldal

Ez egy nagyon szuper eszköz, amivel ingyenesen készíthetsz képeket, méghozzá kattintgatásokkal – szerintem még egy óvodás tudja használni.

Ám van egy sötét oldala!

Függőséget okoz, méghozzá abban, hogy újabb és még jobb képeket akarsz kirakni.

Ezzel nem is lenne, baj, csak nagyon sok időt elvisz.

Annak idején én is beleestem abba a hibába, hogy az Instára naponta raktam fel több képet, videót, szinte mindegyiket külön megszerkesztve.

Ebben nagyon hamar kiégtem, és kb. két hét után elment a kedvem az egésztől – főleg, miután láttam, hogy milyen kevés követőm van (6 volt összesen).

Persze nem lehet mindig ugyanolyat sem kirakni, de ésszel csinálj pár új designt. Én azt látom, hogy sokan akár egy évig használnak ugyanolyan design elemeket szinte minden kommunikációjukon, ami nem csak, hogy nem unalmas, de még profibb hatást kelt.

Ma már két sablonnal dolgozom a Canvában: egy van az Instához és egy a Pinteresthez.

Az Instához kikeresem a Insta képeket; mind egyben (egymásután következnek, vagyis egy terv alatt futnak) vannak, ez kulcsfontosságú – jelzem, hogy így csináld!

Lemegyek a legutolsóra. Másolom, és csak átírom a szövegeket, valamint kicserélem a képet.

Ezt most nem mutatom meg, mert egyrészt ahhoz egy külön poszt kellene, másrészt ez a cikk most nem a képszerkesztésről szól.

Most csak egy előtte-utána kép lesz:

Insta-kép előtte – és szerkesztés után

Insta-kép előtte – és szerkesztés után

A legjobb benne, hogy előre megadott méretek vannak, magyarul ha ki akarsz rakni valahová egy bejegyzést, nem kell még utána sem nézned a képméreteknek (sajnos szinte az összes felületre kirakott poszt különböző). Így tudsz dolgozni anélkül, hogy tartanod kellene attól, hogy csúnyán le fogja vágni a platform a képeidet, vagy pedig eltorzítva rakja ki.

Próbáld ki, kísérletezz!

Sok kép és minta van benne, szóval nem is kell nulláról képeket készítened. Az eredeti, amiből ez az ötlet jött, egy grill partys kép volt.

Ha valamelyiket megcsinálod pl. esetben a Pinterest volt, akkor nyitsz egy újat a másik méretben (lényeges, hogy az eredetit se csukd be), és mindenfélét kimásolsz hozzá ill. van amit az oldalsó menüjében is fel fog ajánlani pl. a képeket látni fogod, hogy mit használtál utoljára.

Így pillanatok alatt egységes lehet a designja akár az összes social média felületre szánt képeidnek.

Ha megvan, akkor megcsinálom ugyanígy a Pinterestét is, és le is töltöm őket.

Oké, akkor jöjjön az Insta. Nem véletlen, hogy nem mondtam, hogy lépj ki a Facebookról. (Én nem szeretek egész nap fenn lenni, inkább többször lépek be, ha tehetem. A mobilomon nincs is telepítve a Facebook.)

Hogyan leht időzíteni egy Insta bejegyzést?

Magán a mobilos appon, nincs olyan funkció, amivel meg lehetne ezt tenni.

Ebben az esetben csak az lehetne, hogy leszeded, a mobilodra a képet és eldöntöd, hogy majd valamikor, amikor lesz időd kirakod a képet.

Na ez a legrosszabb! Állítom, az esetek 90%-ban elfelejtődik.

Eláruljam, akkor hogyan lehet, mégis csak megoldani, hogy egyszerre több Insta posztot időzíts ingyen?

A Facebooknak ugyanis van egy okos kis eszköze, ami Creator Studio névre hallgat. Ott az Instagramra is lehet időzíteni, meg persze a Facebook posztokat is kezelheted, teljesen ingyen. Rejtély, hogy miért nem lehet beállítani eseményhez a posztokat illetve csoportba szánt bejegyzést, legalábbis én nem találtam. Ha valaki tud ilyenről, az feltétlenül szóljon nekem!

Fent tudsz váltani a két platform között, értelemszerűen a kis kamera az Instát jelenti.

Itt van egy kis statisztika a régebbi bejegyzésekről.

100-blog-creator-studio-bejegyzesek

Szívem szerint megtenném, hogy most semmit sem teszek ki, mert semmi értelme, nem különesebben aktívak az emberek a hosszú hétvégéken.

Ám úgy tudom, hogy az Insta algoritmusa ezt nem díjazná, másrészt sokan rákattintanak a profilodra, és ha nem látják, hogy elég aktív vagy, nem sok reményed van arra, hogy követnek vagy like-olnak téged.

Bal oldalon találod a „Bejegyzés létrehozását”. Csak videót és képet lehet megosztani, és csak a képfolyamba illetve IGTV-re.

Story tudtommal egyáltalán nincs ebben a programban. (Nem lehetetlen azt sem előre időzíteni, de nem ezzel az eszközzel.)

Én most értelemszerűen kiválasztottam az „Instagram-képfolyam”-ot.

Kattints a képre a nagyításhoz

Kattints a képre a nagyításhoz

Ekkor megjelenik ez az űrlap.

A bejegyzések elé jön a szöveg és a hashtagek. Lehetne üzenetben és hozzáírni az utóbbit, de nagyon macerás ezt telefonon bepötyögni. Itt meg számolja is, hogy megvan-e a 30 darab.

Először görgess kicsit lejjebb, és a „+Tartalom megadása”-ra kattints. Megkérdezi, hogy fájlt szeretnél-e feltölteni, vagy Facebookról hívsz be valamit (utóbbit nem ajánlom, nem teljesen ugyanazon az arányok, így nem mindig lesz szép a kép.)

Válaszd ki, és töltsd fel a képet

Ezután a bejegyzésedhez írd meg a szöveget, tehetsz bele emojikat, illetve ide jöhetnek a hashtagek is.

Ha jót akarsz magadnak, akkor elmented, és legfeljebb néhány hashtaget átírsz, de nem fogod egyesével tagelni, mert az egy rémálom!

Sajnos itt a mobilos nézettel ellentétben nem írja ki, hogy hányan használták már a taget. Én megfigyeltem, hogy az ékezetes szavaknál ez mindig kevesebb, így azokat általában kerülöm.

Aztán írd felé, hogy "Link a Bioban", tudtommal ez az elfogadott Insta-szleng erre. (Nyilván az Instán az egyetlen link valahogyan a blogodra mutat, ugye? Ha nem kezd azzal, hogy átállítod!)

Helyszínt is meg lehet adni – én nem szoktam, de ha a vállalkozásod csak egy bizonyos területen működik (pl. fodrász), akkor érdemes.

Itt is időzíthetsz a „Közzététel” melletti kis nyílra rábökve.

Arra figyelj ilyenkor, hogy valamiért a következő napot ajánlja fel. Már jártam úgy, hogy hopp, ezt ezért nem osztotta meg időben! Közzétenni azonnal itt is lehet.

Ha jól csináltad, a kezdőoldalhoz visz, és már mutatja is az új bejegyzésedet.

Utolsónak a Pinterest maradt, ki ne felejtsük itt a sorból!

Hogyan rakjak fel a Pinterest pint?

100-blog-pinterest-uj-pin

Nyugodtan lépj ki a Facebookból, kivéve, ha Pinterest-en is a Facebook-fiókoddal vagy fent.

Nyomj a + piros kis x-re bal oldalon.

Azután pedig szürke nyílra. Töltsd fel a képet.

Ezután adj meg valamilyen címet vagy ugyanazt, vagy – mint én szoktam – valamilyen más szöveget másolj ki a weboldalról.

Én még rá is írom, hogy ”kattints a képre”.

Ettől függetlenül ezt kevesen teszik meg, de hát az az elvem, hogy ingyen van, akkor meg miért ne tegyem. Ez ráadásul több év múlva is ott lesz, nem úgy, mint az Insta-bejegyzésem.

Ne felejts el linket adni hozzá alul!

Ha kész vagy, nyomd meg vagy az „Azonnali” közzétételt vagy a „Későbbi időpontban” gombot.

Itt is lehet időzíteni, nem tudom, hogy számít-e.

Ez is előszeretettel akar másnapra időzíteni, mint az Insta. Dátumnál a kis naptárra, az óránál pedig kis óra jelre kattints. Az utóbbinál csak félórás beosztás van.

Mielőtt viszont rányomnál felül, válaszd ki a táblát, ahová tenni akarod a pint. A piros, „Közzététel” melletti gombon tudod ezt megtenni.

Amelyikre ráviszed az egeredet, ott megjelenik a „Közzététel gomb”.

Amelyikre ráviszed az egeredet, ott megjelenik a „Közzététel gomb”.

Ezután még egyszer nyomd meg a „Közzététel” gombot.

Ha időzítetted, ne felejtsd el ellenőrizni, hogy sikerült-e.

Azt onnan fogod tudni, hogy kijön egy üzenet, hogy a „Pin ütemezve”, és kiírja az időpontot.

Nyomj rá a „Megnézem” gombra.

Láthatod, hogy van egy olyan sorod, hogy „Beütemezett pinek”.

Mint a képen:

100-blog-pinterest-utemezett-pinek

Ha ezt látod, akkor rendben van, ha nem, akkor sajnos meg kell csinálni újra. Ilyen hibák előfordulnak.

Összefoglalás:

Mielőtt itt halnál szörnyet, hogy "Neked ez az egyszerű, Maja?" elmondom, hogy én sem az elejétől használtam az összeset.

Volt, amelyik nap az egyiket megcsináltam, aztán a másikat, és volt egy nap is, amikor egy csomó Insta bejegyzés kiment, hogy utolérjem magam.

Azt ajánlom, hogy kezdj eggyel, és haladj sorban.

Törekedj arra, hogy minél több automatizmus legyen benne. Például lemented az insta-hashtageket, vagy hasonló szövegekkel dolgozol.

Egy a fontos: legalább egy platformon csináld folyamatosan.

Nem kell, hogy másnapra te legyél designerek koronázatlan királya, és szuper egyedi képeid legyenek – kivéve, ha tényleg fotós vagy designér vagy, akkor azért illik gyakrabban váltogatni.

Ha kérdésed van, írd meg kommentben!

A leírást és a képeket mind asztali gépen készítettem a Mozilla Firefox Linuxos verziójával. Ha más géped és böngészőt használsz, minimálisan eltérhet ettől a felület, bár én még semmi különbséget nem vettem észre, amikor máshol használtam ezeket a programokat.

Mobilos verziója van például a Canvának, ezt nem tudom megmutatni, mivel én elvből nem használom erre a mobilomat – csak akkor, ha nagyon muszáj. Ha teheted, te is asztali gépen dolgozz ilyenekkel, mert kis képernyőn nagyon könnyű hülyeségeket csinálni, illetve többszöri lefagyás után kezdheted újra.

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.