Ha Seth Godin is csinálja, akkor talán neked sem ártana

Szerző Írta:
Olvasási idő: 9 perc

Halott volna Magyarországon a blogírás? 7+1 okot mondok neked arra, hogy miért nem az, és miért kezdd el te is már ma!

Seth Godin az egyik legismertebb nemzetközi marketing guru, a régi motoros már a szakmában. Ám még mindig nagyon aktív, itthon is több könyve jelent meg a témában.

Seth Godin blogján ma is jelent meg új cikk

Seth Godin blogján ma is jelent meg új cikk

Ahogy látod, aznap is tett fel egy blogposztot, amikor ezt a bejegyzést írtam.

Arról nem is beszélve, hogy kiszúrja a szemet a legjobb blogposztok rész!

Hazánkban sem halott ügy a blogírás, csak sokan elhanyagolják. Mutatok hét és egy nyomós okot, hogy te miért ne tedd ezt!

1. Segít a Google helyezésekben

Ma sokan csak az Instára és a Facebookra koncentrálnak, esetleg videóznak is mellette.

Megmondom őszintén, nem értem, hogy a konkurenciáim miért hanyagolják egyre jobban a blogokat.

Szinte bármilyen témára keresek rá, alig van írás róla magyarul.

Már önmagában ez a tény rengeteget segíthet abban, hogy téged megismerjenek a leendő vevőid, hogy kevesen vannak, akik blogot írnak.

Valószínűleg azért, mert fárasztó.

Sok esetben le kell ülni kitalálni, begépelni, összefoglalni, képeket keresni hozzá, stb.

Pedig bármelyik keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert megkérdezel, biztosan azt mondja, hogy a blog csak segíthet abban, hogy a Google helyezésekben előrébb kerülj.

A többi platformmal két probléma van:

  1. Nem a tiéd, és csak korlátozott lehetőségeid vannak rajta. Meg van kötve a kezed.
  2. Nagy a zaj. A Facebookon, Instagramon és már a YouTube-on is nagyon sok a hirdetés, és az oldal is a konkurenciád a posztjaira hívja fel a leendő vevőid figyelmét.

Félreértés ne essék, mert azt gondolom, hogy minden felületen valamilyen szinten jelen kell lenni. (Jelenleg az Instával még csak ismerkedek, de ami késik, nem múlik.)

Ám úgy vélem, nem szabad – pláne itthon – elhanyagolni a blogokat sem!

Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon egy 500 karakteres cikkel is lehet labdába rúghatsz, míg angol nyelvterületen 2000 szó alatt esélyed sincs arra, hogy minőségi tartalmat állíts elő.

2. Ingyen van

Rendkívül jó a blogban az a tény, hogy ingyen is lehet csinálni. Akár még arra is van lehetőség, hogy egy domaint se regisztrálj – erre valók az ingyenes blogmotorok. pl. a Blogger.

Igaz, ez a beruházás szerintem abszolút megéri. Mégiscsak egy egyediséget ad, és komolyabbnak tűnsz vele.

De ha csak ez tart vissza, akkor is kezdj el blogot írni – később is válthatsz egy saját domainre!

3. Szakértő lehetsz

A Business & Café srácaitól néztem meg néhány videót, mielőtt belevágtam ebbe a kihívásba.

Ők mondták el, hogy először nem tudtak semmit az üzletről, vagy legalábbis nem sokat.

Ám elkezdtek írni róla. Interjúkat készítettek.

Ma már jól menő üzletük van a piacon.

Gondolj bele, mi történhet akkor, ha már eleve szakértő vagy egy témában? Mennyivel könnyebb dolgod van?

Fogadd meg már most, hogy készítesz legalább heti egy blogbejegyzést!

Ez igazán nem sok, nekem százat kell megírnom száz nap alatt.

4. Kapcsolatokat tudsz építeni

Ehhez készíts interjúkat vagy keress partnereket.

Az interjúkban két dolgot szeretek nagyon.

Egyrészt felemeli a blogodat. Az a tény, hogy te kiket ismersz, sokat ad hozzá az cégedhez.

Másrészt minden interjúalany szívesen megosztja a róla készült interjúkat, és ezzel új látogatók áramlanak hozzád.

Ráadásul sok új kapcsolatod alakulhat ki, ami nem utolsó szempont az üzleti világban sem. ☺

5. Kitűnhetsz a konkurenciáid közül

Nem ismétlem magamat, hogy már önmagában a blog létezése a legtöbb helyen mennyire sokat számít. Az hazai piacon pláne, ahol sok témában kevés a blogíró, pláne a céges blog.

Másrészt pozicionálásra is kitűnő eszköz.

Gondolj bele, ha te írsz egy termékről vagy szolgáltatásról… Hiába van belőle a konkurenciának is (talán olcsóbban is, mint neked)!

Lehet, hogy nem is fogják tudni a vevőid, hogy ő árul ilyet.

Önmagában az, hogy fent van a a termék a honlapján, ma már édeskevés.

Azzal, hogy írsz egy blogot csak a termékről, és persze arról, miért vegyék meg, magadhoz csalogatod a vásárlókat.

Hiszen látszik rajtad, hogy értesz hozzá!

Ha egyedi vagy legalábbis nehezen összehasonlítható termékekről vagy szolgáltatásokról van szó, akkor pedig egyszerűen kötelező írnod róla.

6. Kitűnő arra, hogy hírlevél adatbázist és/vagy Facebook csoportot építs

Ahogy látod, a blogcikkem alján van lehetőség a feliratkozásra (kattints a belenézek gombra) vagy arra, hogy belépj az Álomharcos Klub nevű Facebook csoportunkba.

Tény, hogy az utóbbira még nincs mindenhol lehetőség a régebbi blogjaimban, mert még nem újítottam fel azokat. De már rajta vagyok az ügyön. ☺

Gondolj bele, hogy hány potenciális vevőt veszíthetsz úgy, hogy legtöbbjüket el sem éred soha többé.

Ma, amikor egy új vevő megszerzése komoly pénzekbe kerül.

Ráadásul olyanokat is megszólítasz a hirdetéseiddel, akik soha nem kattintanak rá. De te fizetsz értük is, mint a katonatiszt.

Akik olvassák a blogodat, azok már érdeklődnek, és sokkal inkább lesznek a céged vásárlói, akár rajongói, mint azok, akik számára a hirdetésed az ötszázharmadik zavaró elem, csak a mai napon.

Félre ne érts: fontos dolog hirdetni, de ezt a lehetőséget veszni hagyni óriási pénzkidobás!

7. Nincs „szavatossági ideje”

A legtöbb közösség médiában egy idő után nem lehet látni a posztjaidat, amiket felraktál.

Ott vannak, ez tény.

De őszintén: te le szoktál görgetni évekre visszamenően, hogy megnézd a régi bejegyzéseket Instán vagy Face-en?

Én sem.

Ám a te régi cikkeidet simán megtalálják a Google-lel vagy akár az oldaladon, ha egymáshoz ajánlod őket.

Sok esetben nem is kell semmit se csinálni vele, még akár tíz év múlva sem.

A legtöbbjük olyan, mint a jó bor: minél régebbi, annál értékesebb.

Persze vannak blogposztok, amik lejárnak, mert már nem aktuálisak. Ezeket a legtöbbször nagyon megéri frissíteni, és mehetnek is ki újra.

A Google nagyon szereti a ezeket „felújított” posztokat is!

Már úgy is jöhet egy csomó látogató, ha évente csak néhány órát eltöltesz a régebbi posztjaid rendbetételével.

Arról nem is beszélve, hogy azokat kiküldheted hírlevélben, majd felrakhatod más közösségi média felületre is.

Hidd el, aki olvasta, már nem is emlékezik rá, a legtöbb érdeklődőnek pedig teljesen új lesz.

Emellett hangsúlyozod azt, hogy milyen gondos vagy, és a régebbi cikkeidet sem hagyod magukban elavulni.

+1 Összefoglalod a gondolataidat

Én ezt szeretem benne a legjobban. Azt, hogy nekem is segít összegezni a gondolataimat.

Sok mindent tudok egy témáról, de nyilván nem minden ismeret áll azonnal össze.

Az agyunk másként van felépítve.

Ha viszont leírok valamit, akkor átfogóan meg is értem azt. És később, ha szeretnék egy infografikát vagy videót készíteni, elég csak elővenni néhány blogot és átnézni őket, hogy tényleg ne hagyjak ki semmi fontosat.

Egyébként is tök jó dolog, amikor az ember elolvassa a saját írását.

A legtöbbre egy idő múlva már nem is fogsz emlékezni. Aztán olvasgatva a fejedre csapsz: de jókat írt ez a csaj/srác! ☺

Konklúzió

Rengeteg indokot tudnék még felsorolni, hogy miért blogolj, ha céged van, de akkor is, ha még csak tervezed, hogy vállalkozást nyitsz.

De ezek voltak a legfontosabbak, amiért már ma érdemes elkezdened blogot írni.

Ne várd meg, amíg megelőznek.

Ne várd meg, amíg elfelejted a témáidat.

Kezdd el ma, legalább vázlatosan.

Írj legalább heti egy blogot, ha nem megy akkor havi egyet!

Nem kell, hogy tökéletes legyen – a lényeg, hogy megírd, és feltedd. Ha ez megtörtént, küldd el kommentben első cikked linkjét!

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.