Legyen bevételduplázó webáruházad! Lépj be az ingyenes, zárt Facebook csoportomba, ha Te is szeretnél ilyet! Belépek »

A rugalmasság és az alkalmazkodás az új szuperképesség

Szerző Írta: Maja
2020. június 23.
Olvasási idő: 5 perc

A koronavírus megmutatta, hogy semmi sem 100%-ig biztos, ezért nagyon fontos a vállalkozásban, hogy tudjon alkalmazkodni a változásokhoz. De hogyan tegye?

Ez főleg akkor fontos, ha órákat tartasz fitnesz edzőként nyelvtanárként, de lehetnek azok kézműves foglalkozások is.

Miként reagálsz egy olyan helyzetre, mint a világjárvány, amikor mindent bezárnak?

Ha meg tudod oldani, hogy otthon ugyanazt az élményt élhesse át az ügyfél, mint azelőtt személyesen (például az alkotás élményét), akkor ugyanúgy működhet.

Sőt: ezekkel az új termékekkel új embereket vonzol be az üzletedbe. Így még azt is elérheted a vállalkozásodban, hogy nemcsak túléled ezeket a rázós időszakokat, amikor válság, járvány vagy egyéb miatt nem lehet ugyanazt az üzletet működtetni, mint korábban, hanem még növekedhetsz is!

Ráadásul a veszélyhelyzet elmúltával sem kell ezeket a "kényszermegoldásokat" kukázni. Pláne, hogy tudósok szerint világjárványok fellángolásaira hosszabb távon is be kell rendezkeznünk: jöhetnek újabb hullámai a korábbi fertőzésnek, vagy pedig teljesen új vírusok is létrejöhetnek, és – a globalizációnak „hála” – szélvészgyorsan elterjedhetnek.

Lényeges, hogy ne csak azt lássuk egy új problémás helyzetben, hogy mi az, amit nem tudunk megtenni, vagy mi az, amit most ellehetetlenítettek, hanem azt is, hogy milyen lehetőségeink vannak.

Miután látod, hogy mi az, ami most nem fog működni, azután kezdj el azon gondolkozni, hogy erre a jelenlegi helyzethez hogyan alkalmazkodhatsz.

Ha pedig nem lehetséges – mert például a koronavírus miatt az éttermeknek be kellett zárniuk, és nem szolgálhattak ki senkit – mi lehet az, amivel rugalmasan tudsz reagálni erre a helyzetre?

Sok étterem például bevezette a házhozszállítást, mivel az emberek ugyebár nem lettek kevésbé éhesek. ☺

Tedd fel azt a kérdést, hogy mi lehet az új ötlet, az új szolgáltatás, amivel új piacra is nyithatsz?

Ilyenkor újra kell értelmezni a saját cégünket!

A legrosszabb, amit egy vállalkozás ilyenkor tehet, hogy kivár.

Ez két szempontból sem jó:

  • egyrészt rengeteg költség fixen marad (rezsi, bérek, egyéb havi kiadások)
  • másrészt sokszor fogalmunk sincs, hogy meddig tart ez az egész

Nagyon sok tanácsadó ilyenkor a tartalékkal jön, Ez igaz, szükség van pénzügyi tartalék, de régen rossz, ha csak arra játszik valaki, hogy túlélje ezeket az időszakokat, aztán majd „lesz valami”.

A járvány egyelőre elmúlt, ám ez sajnos nem azt jelenti, hogy másnaptól visszaáll minden a régibe.

Minden változás tartós átalakulást is hoz magával.

A múlt hétvégén az egyik vidéki bevásárlóközpontban jártunk. Megdöbbentő volt, hogy vasárnap délután mennyire üresek voltak az üzletek. Ekkorra már feloldották a sávos vásárlást, sőt, vidéken több hete eltörölték a legtöbb korlátozást.

Mégis alig lézengtek azokban a boltokban, amelyek régebben tömve voltak. Ráadásul ki akar órákig egy bevásárlóközpontban maszkban lődörögni?

Az emberek félnek és bizalmatlanok, ezért most valószínűleg jó ideig eltart, amíg újra elkezdik élni a régi életüket.

Bár szerintem már az sem lesz ugyanolyan.

Amellett sem lehet elmenni, hogy sok vásárló megszerette az új szolgáltatásokat, amiket a koronavírus alatt kényszerből kipróbált.

Ilyen például az online bevásárlás.

Korábban tarthatott attól, hogy majd nem lesz olyan termék, csúnya zöldséget hoznak, vagy kiolvad a mirelit, de mivel nem volt más lehetősége, belement, és láss csodát: a félelmei nem igazolódtak be!

Így azok a cégek, amelyek nem reagáltak az új helyzetre, sok esetben nemcsak stagnáltak, de még vevőket is veszítettek. Mégpedig hosszú távon.

De mit csináljanak például a szállásadók?

Tehát mi van akkor, ha olyan üzleted van, amit nem lehet semmilyen módon internetesíteni vagy házhozszállítással megoldani?

Egyértelmű, hogy az idegenforgalom sínylette meg a legjobban a válságot. Mivel ez az első iparág, amit minden válság kikezd, én magam mindenképp találnék mellé valamilyen más tevékenységet, ami ilyenkor is gyümölcsöző tud lenni.

Például sok vidéki szállásadónál sok esetben mini háztáji gazdaság is van.

Miért ne lehetne a jövőben máshová is szállítani a terményekből vagy élelmiszerekből?

Vagy ha ez nem működhet, más üzletet is üzemeltethetsz mellette – például egy webáruházat viszonylag egyszerű megnyitni.

Ha szeretnéd, hogy soha többé ne kelljen átélned hasonló válságot, keress meg bizalommal, és egy 10-15 perces ingyenes konzultációban átbeszéljük a lehetséges megoldásokat, hogyan tudnád az üzletedet online végezni, vagy pedig azt, hogy milyen webáruházat nyiss!

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.