Legyen bevételduplázó webáruházad! Lépj be az ingyenes, zárt Facebook csoportomba, ha Te is szeretnél ilyet! Belépek »

9 jó okod van rá, hogy vevővéleményeket gyűjts a webáruházadban

Szerző Írta: Maja
2020. június 14.
Olvasási idő: 5 perc

Sokszor hallani marketingesektől, hogy mennyire jó, ha olvashatók vevővélemények a webáruházadban. Most elmondom, hogy miért.

1. Bizalmat épít

Ha senki sem vett egy boltban, és nincs vevővélemény, akkor az minimum gyanús. Hiába nyitottad tegnap az üzletedet, ezt nyilván nem látják a leendő vevőid.

Ha viszont sok értékelés van, akkor az azt jelenti, hogy megbízható vagy. Ez eleinte igazságtalannak tűnhet, de ezen hamar változtathatsz vevővélemények gyűjtésével!

2. Több pénzt hoz a konyhára

A kosárértéket jelentősen megnövelheti, ha azt látja az újdonsült vevő, hogy itt mindenki elégedett nálad. Nyilván ebben az esetben szívesebben vásárol nagyobb értékben is, mert a sok pozitív vélemény eloszlatja a kételyeit.

3. Hamarabb vásárolnak az új vevők

Az egyik vevőnk, aki annak idején telefonon kért tájékoztatást, elmondta, hogy Kecskeméten lakik, és mivel látja, hogy más is rendelt onnan, ezért ő is megteszi.

Nem kellett győzködni, hiszen önmagában emiatt bizalmat szavazott a webáruházamnak. Nem kellett sem hírlevélre feliratkoztatni, sem más csatornán kommunikálni vele – meglátta az értékelést, és már vásárolt is.

4. Elkötelezettebbek lesznek még a vevővéleményírók is

Ha valamit ajánlunk másnak, más boltban vásárolva előfordulhat, hogy bűntudatot érzek. Igen, még én is, aki tudja, hogy ez csak pszichológia.

A meggyőződéseinkkel ugyanis nem szeretünk ellentétbe kerülni. Mondanom sem kell, hogy aki véleményt ír a webáruházadról, az már sokkal könnyebben válik a céged rajongójává.

Én rajongónak azt a vásárlót nevezem, aki hűséges, és a konkurencia nem tudja könnyen elcsábítani.

5. Igények kutatására is felhasználhatod

Sokszor nem mondja meg a vevő magától, ha valami kellemetlenség történt a megrendelés során – például késett a futár vagy esetleg egy termék nem megfelelően van csomagolva.

Nem mindenki írja le neked e-mailen vagy Facebookon minden kisebb-nagyobb baját. A legtöbben csak akkor teszik meg, ha konkrétan rákérdezel.

Ráadásul kitűnő alkalom arra is, hogy elmondja, milyen termékeket szeretne még vásárolni (ami például hiányzik a kínálatodból).

6. Tanulhatsz a hibákból

Mindig lesz aki nem teljesen elégedett, ez tudni kell. Akár nem is a te hibádból, mert lehet, hogy bunkó volt vele a futár, vagy sérülten kapta meg a csomagot.

Még mindig jobb, ha így tudod meg, mintha még tizenhat embernek elmondaná, hogy „mennyire szar a webáruházad”.

7. Jobb kedved lesz tőle

Mindenkinek jólesik, ha kiváló értékelést kap. A legtöbb olyan lesz, kivéve, ha valamit nagyon rosszul csinálsz, és nem vagy hajlandó javítani a folyamaton. Előbb-utóbb muszáj lesz megoldanod.

Sokszor nagyon hálásak ezek a vevők, és ha kételkednék magamban, mert felhúzott egy nem túl udvarias vásárló, akkor mindig ezekre a visszajelzésekre gondolok.

8. Jól néz ki az oldalon

Naná, hogy jól néz ki az oldalon, nyilván minél magasabb a száma és az értéke, annál jobb. Ráadásul naponta növekedhet a vélemények mennyisége, akár exponenciálisan is.

9. Több új vásárolót hozhat

Ez egy social proof, azaz közösségi bizonyíték, ami még több új vásárlót győz meg arról, hogy nálad költse el a pénzét.

Ha viszont teljesen hiányzik, sokkal nehezebb dolgod van bizalmat ébreszteni a webáruházadat még nem ismerő érdeklődőkben.

Hogyan csináljam? Mindig kérjek vevővéleményt? Hol gyűjtsek?

Ha segítségre van szükséged a webáruházad ügyfélkezelésében – aminek véleményem szerint a technikai beállítások után az elsőnek kellene lennie – , akkor kérj tőlem egy ingyenes, 10-15 perces, személyre szabott konzultációt .

Átnézem előzetesen a webáruházadat, és néhány konkrét javítanivaló mellett azt is elmondom, miben tudok neked segíteni. A mentorprogramot csak elkötelezett embereknek ajánlom fel, akik úgy gondolják, hogy a vevők elégedettsége az első.

Mottóm:

Jobb ügyfélszolgálat = több pénz

Lépj be az ingyenes, de zárt Facebook csoportomba, ahol szuperhasznos tartalmakat találsz azért, hogy a webáruházad bevételduplázó legyen!

Kérlek értékeld a cikket:

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 0 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.