Conversion rate

Konverziós arány

Az az arány, hogy hány érdeklődőből hány konverzió született. Ha például kiküldesz ötezer vásárlásra felszólító hírlevelet (tehát a vásárlás elérése a konverziós cél), és ebből százötvenöten vesznek is tőled, az 3,1%-os (tulajdonképpen átlagos) konverziós arányt jelent.

Kiszámítása ugyanúgy történik, ahogyan a sima százalékszámítás: konverziók száma / az összes lehetséges konverzió száma (a végén megszorozva százzal). Tehát a hírleveles példánál maradva: 155 vásárlás / 5000 kiküldött hírlevél ∗ 100 = 3,1%.

A konverziós arány segít megállapítani azt, mennyire volt sikeres egy kampány. A világátlag valahol 3% körül van, de nem ritka, hogy egy nagyon jó e-mail kampány vagy landoló oldal 20-30%-os konverziót ér el.